4015 Bomlös sadel Free

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Nora_
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 3 496
Sv: 4015 Bomlös sadel Free

Jag har den och är helnöjd. Har bara provat Torsion och Knights förut men tycker att Börjes faktiskt ligger lika bra. :) Men naturligtvis så är det som alltid med den här modellen på bomfri viktigt vilken pad man använder.

Jag har skrivit mycket om den i andra bomlöstrådar, samt visat bild. Här kommer bild igen på min häst i sin Börjes sadel:

bomlsijuli002.jpg

Jag trivs mycket bra med min, men tycker väl si och så om HorseSaver-padden (som Börjes säljer). Den är dock hyfsad nu när jag fixat den lite själv med extra liggunderlagsinlägg.

Jag passar även på att kapa tråden något och göra en ny efterlysning av "detaljbilder" på Torsion, Knights, Barefoot, etc. sadlar. Jag vill se bilder som visar, t. ex., hur sadeln ser ut under sitsen. Så länge jag inte har bevis för att de (mycket) dyrare sadlarna är bättre i konstruktion kommer jag att stoppa fingrarna i öronen och blunda om någon försöker säga att de dyrare håller bättre kvalité...

Jag VET att det finns Torsion-, Knights- och Barefootägare här, så det borde gå att få fram bilder. Hittills finns det bara bilder upplagda på Börjes och Pfiffs som visar detaljer. Kom igen nu, fram med fler:D !!

Hej du!

Jag har en knights barefoot och en väninna har precis köpt en börjes. Jag har inte ridit i hennes ännu men jag har känt och klämt och studerat. Jag kan inte finna någon större skillnad. Hade jag vetat att det skulle komma billigare alternativ så hade jag väntat med mitt köp. Så håll du dig till din börjes om du trivs med den.

Jag har skrivit mycket om den i andra bomlöstrådar, samt visat bild. Här kommer bild igen på min häst i sin Börjes sadel:

bomlsijuli002.jpg

Jag trivs mycket bra med min, men tycker väl si och så om HorseSaver-padden (som Börjes säljer). Den är dock hyfsad nu när jag fixat den lite själv med extra liggunderlagsinlägg.

Jag passar även på att kapa tråden något och göra en ny efterlysning av "detaljbilder" på Torsion, Knights, Barefoot, etc. sadlar. Jag vill se bilder som visar, t. ex., hur sadeln ser ut under sitsen. Så länge jag inte har bevis för att de (mycket) dyrare sadlarna är bättre i konstruktion kommer jag att stoppa fingrarna i öronen och blunda om någon försöker säga att de dyrare håller bättre kvalité...

Jag VET att det finns Torsion-, Knights- och Barefootägare här, så det borde gå att få fram bilder. Hittills finns det bara bilder upplagda på Börjes och Pfiffs som visar detaljer. Kom igen nu, fram med fler:D !!

Man kan alltså ha shabrak och sånt under? Förutom padden då :)

I vilka vinklar och detaljer vill ha foto? :)

Jag har en Barefoot Cheyenne i syntet. Kan ta bilder på den :)

Liknande trådar

Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
18
· Visningar
1 156
Utrustning Var på sadelprovning igår och min häst behöver ett bomträ som är 9,5” brett, det kommer bli svårt att hitta en westernsadel i den...
Svar
3
· Visningar
540
Senast: iNHALE
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 293
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka