Bukefalos 28 år!

5 passagerare + chaffis i en vanlig bil?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: 5 passagerare + chaffis i en vanlig bil?

Så länge du kan bälta alla barn, då du som förare är ansvarig att baren är bältade så är det inga problem.
 
Sv: 5 passagerare + chaffis i en vanlig bil?

Kan då svara att det är inte så billigt att sätta in baklucke säten i volvo 945 iallafall. Vi ahr gjort det och det kostade runt 8000 kr!och då gjorde vi jobbet själva. Tog ganska exakt 4 timmar att sätta dit det.
 
Sv: 5 passagerare + chaffis i en vanlig bil?

Du får ha så många passagerare de går så länge det inte överstiger maxlasten, sen ska de som sitter där det finns bälte använda bälte.

En kompis till mig hade 2 vanliga 740 stolar i skuffen, så man åkte baklänges :D
 
Sv: 5 passagerare + chaffis i en vanlig bil?

OK,

Tack alla för svar! Det lutar nog åt två bilar ändå, iaf i början.

Tim; Jag ska iaf ringa runt och kolla din ide om att gå ihop och köpa ett extrasäte, verkar ju smidigt! Vi spar ju hälften av resorna!

Welsh; jag hörde av volvo att till min bil skulle ett nytt säte kosta 6000+installation men jag har en händig karl så han fixar nog det!

break a leg; går dina ff i skolan? Har de inget sommarlov där du bor ;)
 
Sv: 5 passagerare + chaffis i en vanlig bil?

Uppdatering:

Det löste sig av sig själv, simskolan blev inställd pga misstänkta legionellabakterier i badhuset :crazy:

Där sparade kommunen en fin peng :smirk:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fordon Då jag börjar använda hästtransport mer och inte vill be min sambo köra mig så letar jag nu efter en bil som kan dra hästtransport på...
2 3
Svar
56
· Visningar
2 315
Senast: Smurfoff
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 132
Senast: Farao
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
8 112
Senast: Juli0a
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 252
Senast: Otherside
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp