50 krokodiler beslogtogs på Heathrow

vallhund

Trådstartare
1525522529665.png

https://www.msn.com/sv-se/nyheter/u...äckt-50-krokodiler/ar-AAwLbzk?ocid=spartandhp
 
....och det finns alltså köpare?

Vad är det för människa som köper en krokodil att ha hemma?

Ibland undrar man över mänskligheten. Eller är mald krokodilbäbis ett magiskt medel mot impotens? :meh:

När jag rörde mig i reptilvärlden va det inte helt ovanligt med diverse krokodiler/anakondor/varaner modell större. För att inte tala om alla som har huset fyllt med giftormar ;)
 
När jag rörde mig i reptilvärlden va det inte helt ovanligt med diverse krokodiler/anakondor/varaner modell större. För att inte tala om alla som har huset fyllt med giftormar ;)


Fast alltså - krockodil? Varan kan jag förstå om intresse finns, men en sån här? :

1525630250630.png
 
Stod i artikeln att dom skulle födas upp till kött, men annars finns det ju mindre arter av krokodiler också. Kajman tror jag är vanligast (dock va det en i malmö som hade en Nilkrokodil för några år sedan)


Som är lagliga att ha som husdjur?

Nu är jag ingen reptilmänniska och inte insatt, men många av reptilerna kräver väl båda mycket utrymme och speciell miljö. Känns rätt krångligt att ha stora reptiler i lägenhet?
 
Som är lagliga att ha som husdjur?

Nu är jag ingen reptilmänniska och inte insatt, men många av reptilerna kräver väl båda mycket utrymme och speciell miljö. Känns rätt krångligt att ha stora reptiler i lägenhet?

Kajman kan du absolut ha lagligt men ja det krävs utrymme, jag skulle tro att det finns många kajmaner i landet som inte hålls i rätt miljö. Tyvärr är det vanligt bland reptiler, likadant med anacondor, tigerpyton och nätpyton (nätpyton säljs i skrämmande mängder varje år) Jag har själv aldrig haft stora reptiler men däremot så har jag känt många som haft det (i det fallet tiger och nätpyton) jag har aldrig varit hemma hos någon som har kajman men däremot hade vi bekanta som jag vet köpte kajmaner. Reptilhobbyn är väldigt annorlunda mot andra hobbys, och många behåller inte djur speciellt länge heller.
 
En kille i min stad fick sin kajman omhändertagen när han var ute och gick med den i parken.
Vet inte riktigt vad som hände sen, men jag tror att man även uppdagade att kajmanen inte alls hade det utrymme den ska ha i killens lägenhet.
 
En kille i min stad fick sin kajman omhändertagen när han var ute och gick med den i parken.
Vet inte riktigt vad som hände sen, men jag tror att man även uppdagade att kajmanen inte alls hade det utrymme den ska ha i killens lägenhet.

vi tog hand om en ödla som levt i en så liten bur att ryggraden va krokig. Det va inte en gigantisk ödla (knappt en meter när vi tog den) och det är tyvärr inte alls ovanligt för just reptiler. Det är inte heller ovanligt att man har 30+ djur eller att man har 20 djur av samma sort för att veckan efter inte ha någon.

Dessutom är kommunerna löjligt ovetandes om reptiler i allmänhet. Vi sökte tillstånd för våra och fick sådana brillianta frågor som "har ni dom lösa i lägenheten då bara eller i nån slags bur?" Dom va helt ointresserade om vad för djur vi hade. Vi hade kunnat säga liten orm och stor ödla i princip.
 
I det här fallet ar de menade som mat.

Många reptiler överlever inte som husdjur. Det tar många år innan en leguan eller en krokodil är vuxna - en vanlig grön leguan blir nära två meter, hur många sådana bjässar finns i relation till hur många söta småttingar som sålts i zoobutiker? Minsta krokodilen, Osteolaemus tetraspis blir en och en halv meter (vad jag ville ha en sådan när jag var barn!). Jag tror inte att alla som köper reptiler bryr sig eller ens vet så mycket.
 

Liknande trådar

Relationer I en undersökning som Länsförsäkringar har gjort har man kommit fram till en summa hur mycket ett barn kostar fram till 18 års dagen. Då...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 568
Senast: tornblomma
·
Samhälle Det kommer en ny lag från 1 januari 2024 om att de som erbjuder att snabbmat och dryck för take away måste utöver engångsförpackningar...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 775
Samhälle Vad i helvete? Hur kan detta inte få stora rubriker och hur kan vi som samhälle ens ha sådana domare? Vad kan vi, vanliga medborgare...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
22 463
Senast: Lillgrådis
·
Avel Ridsport har nyligen publicerat detta: Resultat från årets rådgivande bedömningar Lövsta har köpt in Racoon (Hero - De Niro), en...
17 18 19
Svar
365
· Visningar
45 314

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp