Sv: ???

Sana skrev:
Ni som har erfarenhet om hingstar...... Tror ni man kan ha två årshingstar samman med två valacker i en flock? Om hingstarna lär känna varandra blir det ändå allvarliga fighter så småning om?

Det beror nog helt på från häst till häst. Men det går ju alltid att prova och se. Vi hade 4 shettishingstar tillsammans från att det var ganska unga, de går tillsammans än idag och är i alla fall över 10 år. Inga problem alls, de leker och har jätte skoj, ibland kan det ju bli lite "hårdhänta" men de har aldrig skadat sig.

Sen hade vi en valack som var runt 20 år i stallet, honom släppte vi ihop med en hingst som var runt 7 år. Det gick också jätte bra. :)
 
Sv: ???

Kul att shettisarna trivs ihop! Jag kan tänka mig att de har det skoj!:rofl:
Kan det t.o.m. vara en fördel för en liten busig hingstunge att ha en annan att bråka av sig på så han kanske inte ger sig på oss tvåbenta ;) medans valackerna kan bringa lite ålder och visdom till gänget.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har rider en 10 årig valack sedan några månader tillbaka. Han är en korsning mellan varmblod och ponny av okänd ras. Vi fick en...
Svar
3
· Visningar
847
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 905
Senast: Stereo
·
Hästhantering Hej! Då jag försökt att läsa mig till att hitta till mitt ”problem” men hittade inget som riktigt stämde in på mitt dilemma. Här är lite...
Svar
9
· Visningar
1 724
Senast: Joro253
·
Hästhantering Hej buke, jag skulle behöva era samlade erfarenheter av att ha blandflock, dvs med alla kön i samma flock. Jag har två dräktiga ston, en...
2
Svar
28
· Visningar
3 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp