• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare lala
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 609
L

lala

Jag ska flytta hem en häst till mig nu, den kommer tyvärr stå ensam ett litet tag (någon vecka) innan hästen som ska gå som sällskap kan flyttas hit. Min granne har hästar men hon ska flytta dom på söndag eller måndag och på lördag kommer min häst.
Är det någon ide att låna en av min grannes hästar och ha den att gå med min när han kommer (det blir ju bara en eller två dagar) eller är det bäst att låta honom vara ensam från början.

Han är har gått ensam förut så det borde gå bra någon vecka tills hans sällskap kommer

Sv: ???

Känns dumt att riskera skador för att ha sällskap i någon dag enbart. Om nu hästen även sedan tidigare klarat av att stå själv så skadar det nog inte att ha den så en stund tills sällskapet kommer.
Kan nog bli värre för den att första ha sällskap på stället i någon dag för att sedan bli berövad den.

Men håll bra koll på hästen de första dagarna så att den inte är stressad eller försöker ta sig ut.

Mumin

Sv: ???

Känns dumt att riskera skador för att ha sällskap i någon dag enbart. Om nu hästen även sedan tidigare klarat av att stå själv så skadar det nog inte att ha den så en stund tills sällskapet kommer.
Kan nog bli värre för den att första ha sällskap på stället i någon dag för att sedan bli berövad den.

Men håll bra koll på hästen de första dagarna så att den inte är stressad eller försöker ta sig ut.

Mumin

Jag håller helt med dig Mumin!! Så skulle jag ha gjort!

Liknande trådar

Hästvård Olyckan är ett faktum. Pållen ska stå på box med gipsbandage i minst 8.veckor. Era bästa tips för att göra det drägligt för både häst... 2
Svar
31
· Visningar
1 744
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 440
Övr. Katt För några veckor sedan gick en av mina katter bort. Han var 15 år och hade börjat tackla av sedan en tid tillbaka, i början av januari...
Svar
2
· Visningar
598
Senast: MJLee
·
Hästmänniskan Min situation: Jag börjar tänka mer och mer på att skaffa en till häst, det började som ett "skämt" att jag kanske ska köpa en kompis... 2 3
Svar
48
· Visningar
4 318

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka