• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Gikan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 13
  • Visningar Visningar 1 070
G

Gikan

Hallloj alla här på buke!
Undrar bara om någon vet en sadel, hoppmodell, som liknar Morris & Nolan sadlarna, men är något billigare?

Tacksam för svar;):love:

Sv: ?

är inte hästens rygg lika mycket värd en passande sadel bara för att ni inte äger hästen?

Alltså jag menar Herregud?!:crazy:

Jag frågade om någon visste någon sadel som liknar M&N sadlarna, vet ni inte så varför svara???!!:eek:

Men ta det lugnt bara för att man inte vill lägga ut runt 12000 på en sadel och frågar efter nått som liknar den innebär ju inte att man tänker köpa nått som inte passar. I så fall tycker jag ägaren är oansvarig som inte skickar med passande sadel :p

Men ta det lugnt bara för att man inte vill lägga ut runt 12000 på en sadel och frågar efter nått som liknar den innebär ju inte att man tänker köpa nått som inte passar. I så fall tycker jag ägaren är oansvarig som inte skickar med passande sadel :p

Håller helt med dig på det första..:bow:
Kan ju inte påstå att hon är oansvarig, hon behöver ju sadeln till sina andra hästar och själv är jag ju glad att hon kan tänka sig att låna ut pållen.
Förmodligen kmr vi ta hem några sadlar och ta ut sadelmakare eller så åker vi till en sadelutprovare, så det löser sig nog, undrade bara om någon hade nån aning om "M&N kopior"..;)

Nja det senare var väl mer för att dra det till sin spets ;)
Har tyvärr dålig koll på MN öht. Kolla i sadeltråden 2.0 eller nått sånt står en del matnyttigt i den. :)

Vill bara dela med mig:

Jag var i en liknande sits för några år sedan.
Var fodervärd på en halvblodskorsning, som hade ont i ryggen och gick täckad bara därför.
Jag frågade ägaren varför, men fick till svar att hon inte visste.
Direkt när han kom så tog jag ut en sadelprovare för att kolla sadeln (måste ju hitta vart ev felet kan vara). Då visade det sig att ägaren hade ridit i en sned sadel som var spräckt i 4 år (den sadeln följde med hästen).
Jag påpekade detta till ägaren och bad henne prova ut en sadel åt honom eftersom jag inte hade ekonomi till det då och jag tyckte att det även skulle ligga i hennes intresse.
Men då fick jag till svar: "Jag vill inte lägga ut pengar på en sadel så länge hästen är hos dig, jag fixar det när han kommer ".
Och då skulle han vara kvar hos mig ca 7 månader till.

Jag sa åt henne att hämta hästen för jag vill inte förstöra honom mer än han redan var. Hon var helt nonchalant.

Ville bara dela med mig och hoppas att du hittar en sadel som passar din häst.

Jag har en till salu en ny för ett billigt pris med garanti pm:a om du är intresserad

Vill bara dela med mig:

Jag var i en liknande sits för några år sedan.
Var fodervärd på en halvblodskorsning, som hade ont i ryggen och gick täckad bara därför.
Jag frågade ägaren varför, men fick till svar att hon inte visste.
Direkt när han kom så tog jag ut en sadelprovare för att kolla sadeln (måste ju hitta vart ev felet kan vara). Då visade det sig att ägaren hade ridit i en sned sadel som var spräckt i 4 år (den sadeln följde med hästen).
Jag påpekade detta till ägaren och bad henne prova ut en sadel åt honom eftersom jag inte hade ekonomi till det då och jag tyckte att det även skulle ligga i hennes intresse.
Men då fick jag till svar: "Jag vill inte lägga ut pengar på en sadel så länge hästen är hos dig, jag fixar det när han kommer ".
Och då skulle han vara kvar hos mig ca 7 månader till.

Jag sa åt henne att hämta hästen för jag vill inte förstöra honom mer än han redan var. Hon var helt nonchalant.

Ville bara dela med mig och hoppas att du hittar en sadel som passar din häst.

Det lät ju.. trevligt..:crazy:
Får hoppas att detta inte är något som händer vara sig mig eller någon annan, inte roligt att stå med en häst och ingen sadel..:cool:

Liknande trådar

Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
928
Senast: MissFideli
·
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
613
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
249
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
635

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka