A-form tunika

Jag gillar också tunikor med skärning under bysten, så jag vet precis vad du söker.
Jag har ibland hittat såna på Cassels. De har tyvärr en undermålig hemsida, så du måste ta dig till en butik för att kolla.
 
Cellbes var ju bäst på sådana tunikor för några år sedan. Men tyvärr verkar dom ha gått ur mode.
 
Nu är mönstret ritat och kuvertet packat med den gröna och en vinröd tunika. Postar på lådan senast imorgonbitti! Vad roligt det är när man kan hjälpa till😍
 

Bifogade filer

  • 19186950-7942-4230-A1A1-6AF636E2A1CB.jpeg
    19186950-7942-4230-A1A1-6AF636E2A1CB.jpeg
    112,3 KB · Visningar: 45
Den var fin och jag skulle kunna tänka mig den, men det är några men även där.

Den är inte tillräckligt tight över brösten, så sömmen har nog ingen vidare funktion egentligen, den är kortare fram än back, som tjock putar magen ut under tröjan=ofint, tycker jag, och så priset.. Men fin!! Den finns inte i min storlek heller, tyvärr.
Jag brukar passa på när det är rea.. Dom jag har hemma sitter väl igentligen inte tajt under bysten men faller ändå väldigt smickrande och döljer magen bra och materialet är helt underbart. Jag beställde några toppar för något år sedan och det var en topp som jag inte köpt om jag hade sett den i butik för den var inte som jag tänkt mig för tältig eller vad man ska säga. Men sedan är det ändå den jag använt mest för den är så himla skön sommartopp.
Synd att den inte fanns i rätt storlek!
 
Ja, jag känner att jag måste det :D Men kolla bilden som @Petronilla la in, den är närmast, nästan precis exakt.

Här är vad jag fann på Bonprix, inget fel på dem, vissa lite "skrikiga", men inte A-tunika, någon har slits i sidan, för långa armar, vida ärmar och konstig spets mitt på (spets KLIAR), sitter inte åt osv.
Gillade nog mest denna trots mönstret...
https://www.bonprix.se/produkt/tunika-med-snoerning-olivgroen-rosa-moenstrad-951499/
Den har snörningen vid halsen, det gillar jag. Men sömmen under bysten är ju vad jag vill åt, dagens tunikor har inte det som bilden från tidigare inlägg har, tight åtsittande, tydligt indragande under brösten.

Den är också ok, men inte en sådan jag söker egentligen, men visst, vill man ha annat än t-shirt liksom... önskar också mer dämpade färger.
https://www.bonprix.se/produkt/batikmoenstrad-tunika-vit-murgroena-moenstrad-951713/

https://www.bonprix.se/produkt/broderade-jeans-bootcut-blue-stone-used-951855/
Och gick vilse bland jeansen när jag ändå var där... :D
Oj så fin den första var! Tänk om den fanns i svart. :heart
 
Jag gillar också tunikor med skärning under bysten, så jag vet precis vad du söker.
Jag har ibland hittat såna på Cassels. De har tyvärr en undermålig hemsida, så du måste ta dig till en butik för att kolla.
Har aldrig hört talas om Cassels! ska absolut kolla upp! :)
 
Oj så fin den första var! Tänk om den fanns i svart. :heart
Ja eller kanske annan mer enfärgad faktiskt. Svart är ingen bra färg på kläder med min hund. Har några t-shirt i svart jag inte kan använda pga hunden.....
 
Jag vågar vägra bära något annat än svart eller eventuellt militärgrönt, folk får leva med shibaströsslet! :D
Shibaströsslet :D Jag har hört huskyglitter :D Det är ju olika sätt att se på det, men det är ÖVERALLT! Vissa plagg är fullständigt hopplösa! Man ser ut som en nallebjörn efter!!!!:rofl:
 
  • Hjärta
Reactions: Sel
Jag brukar passa på när det är rea.. Dom jag har hemma sitter väl igentligen inte tajt under bysten men faller ändå väldigt smickrande och döljer magen bra och materialet är helt underbart. Jag beställde några toppar för något år sedan och det var en topp som jag inte köpt om jag hade sett den i butik för den var inte som jag tänkt mig för tältig eller vad man ska säga. Men sedan är det ändå den jag använt mest för den är så himla skön sommartopp.
Synd att den inte fanns i rätt storlek!
Ja jag gillar utseendet på kläderna där egentligen, men priserna är lite väl tilltagna för min plånbok, jag antar dock att de håller bättre än KappAhl och HM gör.... Jag har gärna kläder i mängder med år, bara de passar och är hela. Ur mode gör inget alls för min del.

Får kolla rean sedan när jag blivit mindre i omkrets!
 
Synd att du nog krympt ur min storlek med.
Har 48/50 ibland 46/48
Men hade två tunikor dock en lila och en rosa mönstrad.
Tack för tanken! :heart :heart

När jag kikade på bilden insåg jag att jag nog ändå måste köpa kläder, i min andra tråd om vikten så ville jag ju inte köpa kläder ännu, men jag har ju inte något som passar riktigt och som någon mycket riktigt påpekade så skulle det kännas bättre med i alla fall några plagg som sitter som de ska. Så jag har börjat fundera och kika runt i alla fall. Bra början för någon som inte gillar att shoppa, än mindre kläder! :D
 
Tack för tanken! :heart :heart

När jag kikade på bilden insåg jag att jag nog ändå måste köpa kläder, i min andra tråd om vikten så ville jag ju inte köpa kläder ännu, men jag har ju inte något som passar riktigt och som någon mycket riktigt påpekade så skulle det kännas bättre med i alla fall några plagg som sitter som de ska. Så jag har börjat fundera och kika runt i alla fall. Bra början för någon som inte gillar att shoppa, än mindre kläder! :D
Det går ju att knyta ett band under bysten om du har något plagg som är rakt och rymligt.
 
Det går ju att knyta ett band under bysten om du har något plagg som är rakt och rymligt.
Fast det blir ju fortfarande inte en sådan tunika jag vill ha. Har lite svårt att se vad jag skulle vinna på att göra så, mer än att känna mig obekväm i plagget pga "uppklädd" och "inte mig"-känsla.

I övrigt: Jag har t-shirt, munkjackor,två koftor, något linne (ett med lite A-form som jag uppskattar, men det har flera färger och jag har bara en svartvitrutig skjorta så det skär sig att använda det, ett annat svart, knappt använt- för långt på längden, satt åt för mycket och med hunden i närheten blir man en björn), några klänningar, jeans, några andra byxor, två par shorts och några leggins. Utöver tröjan på bild och den andra liknande jag har som är totalt utsliten som jag inte använder längre. Så jag jag tror inte ens jag har något plagg som fungerar på det viset.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Uppdateringstråd
  • Hingstval 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp