Å så var det dags för julklapps"utdelning" på jobbet

Eh, du har aldrig sett en diamantborrare live, va? :crazy:

Fast svettiga och svingar en slägga med lätthet stämmer. Resten... nja, det beror ju på om man gillar dem skäggiga och skitiga i varselkläder :D

Seriöst, det är få yrken man blir så skitig i som diamantborrare. Deras kläder tvättas inte, de saneras :meh:
Jag har sett filmen Armagedon. Räknas det? :D
 
Men är det så himla viktigt med julklapp då? Kan ni absolut inte nöja er med ett tack och god jul? Jag har aldrig fått nån julklapp från några av mina jobb jag har haft och jag förväntar mig inga heller.
 
Summerar julandet på nytt företag.
Vi har inte fått julklapp. Vi fick julmiddag på libanesisk restaurang (stans billigaste?) och den enda som fick present var den projektledare som startat upp verksamheten under hösten. Han fick en stor presentkorg.

Det hade väl varit på sin plats med ett tack från ledningen till samtlig personal som jobbat häcken av sig under hösten. Övertid måste godkännas, alltså får vi inte kompensation eftersom övertid inte godkänns. Samtlig personal jobbar 9 eller 10 timmar per dag. Det är nödvändigt för att få verksamheten att fungera.
Inte ett tack ens.

(Ja, jag väntar på besked från annan arbetsgivare).

Det hade KÄNTS trevligare om vi fått en glad hälsning och en önskan om god helg från vår chef.

Personalvård, någon?
 
Vi får ingen julklapp från jobbet utan dom brukar skänka lite pengar till en välgörenhetsorganisation som något så när är relaterad till vad vi jobbar med. Personligen så gillar jag att få mat eller choklad eller liknande men pengar till välgörenhet är bra mycket bättre än meningslöst krimskrams folk ändå kastar.

Av någon anledning så har dom satt upp en lapp i matsalen med "vi har skänkt pengar till XYZ som julgåva" med "ARG JUL" stämplat över lappen. Känns som jag missat något...
 
Vi får ingen julklapp från jobbet utan dom brukar skänka lite pengar till en välgörenhetsorganisation som något så när är relaterad till vad vi jobbar med. Personligen så gillar jag att få mat eller choklad eller liknande men pengar till välgörenhet är bra mycket bättre än meningslöst krimskrams folk ändå kastar.

Av någon anledning så har dom satt upp en lapp i matsalen med "vi har skänkt pengar till XYZ som julgåva" med "ARG JUL" stämplat över lappen. Känns som jag missat något...

Jag gissar att det är det här som de skänkt till? http://www.wateraid.org/se/stod-oss/arg-jul
Uppseendeväckande kampanj som gjorde att jag hajade till när jag såg en affisch på t-banan.
 
Vi fick en jättebra julklapp. Ett presentkort till ett internetföretag där man kunde välja bland en massa olika grejor. Tex mat, husgeråd, textiler till hemmet mm. Det fanns också en kategori som hette välgörenhet. Där kunde man välja att ge bort sin julklapp (alltså de pengar som arbetsgivaren betalt för presentkortet) till tex Läkare utan gränser.

Väldigt trevlig och genomtänkt julklapp som nog passar de flesta då man kunde välja själv.
 
Sonerna har just diskuterat sina julklappar fran deras respective foretag. Den yngsta sonen fick en klocka, en helikopter med gopro camera (det var nagon slags utlottning?) och en kasse med kalkon och alla normala Amerikanska jul kalkon tillbehor.
Den andra (aldre) sonen fick en bonus ... och forklarade nojt for lillebror att han hellre fick en bonus och kopte sina leksaker sjalv.:p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Aubergine
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Bildtråden
  • Lön - hovslagare??

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp