....å såhär blev det :)

-Catherine-

Trådstartare
Idag blev det premiär för pulk-körning 2010 :)

Jag rotade fram min gamla skid-pulka och modifierade den en smula, fick dit en svängel och sedan selades det på. Fröken ponny tyckte det var busroligt och så gjorde även jag och sonen. Det blev en testkörning idag bara, men detta är absolut ngt som vi kommer ägna oss åt en hel del i vinter, helt klart :D

Dock så tar vi nog ett par längre tömmar nästa gång så jag slipper sitta med armarna sträckta hela tiden.

Här är en liten filmsnutt från när vi drar iväg:

http://www.youtube.com/watch?v=f0ll81KeOCg

Senast ändrad:
Sv: ....å såhär blev det :)

Skulle lika gärna ha kunnat vara en newfoundlandshund fastspänd framför pulkan! :D

Jag SKA ha en shettis att köra med en dag, det är bara så. :rofl:

Ser härligt ut!
Jag ska inhandla bra pulka för i vinter ska det tolkas!:bump:

Ska testa att åka efter och köra också.. Förut har jag alltid fått sitta på när vi har tolkat för han blir ju så jäkla i gasen haha, men lite lugnt och fint borde det ju gå att åka efter...:laugh:

Skogstrollet: Ja, eller hur? Hon är inte så mkt större än en njoffe så :p
Faust: Skitmysigt var det, imorgon skall vi köra en längre tur tänkte vi, idag testade vi mest att det funkade och att hon inte blev rädd för pulkan :)

....å såhär fär oss:
Pippin_nov10.jpg

Jag sitter på en inplastad höbal på en snowboard ;)
Det är bara andra gången som har åkt bakom min(a) unghäst(ar). Jätte kul även om det inte gick så fort...men rakt fram och på volt blev det :D
Fortare gick det med stoet, däremot :devil:

Hihi, ser ut som om ni hade det mysigt också :D

Vilken fin pålle dessutom, vad är det för sort?

Han och hans lika gamla bror:
Merrie_nov2010_2.jpg

har samma pappa, som är Welsh. Hans mamma är denna hästs mormor. Båda ston är New Forest.

Blivande parhästar alltså? :D
Fina är de, jag gillar skimmlar men av ngn anledning så har jag aldrig fått förmånen att äga ngn..

Pulkan är en familjeklenod faktiskt, både min bror (född 1963) och jag (1970) har som barn fått åka nedbäddade i den efter min far under turer på fjället. Mina barn har inte fått åka i den eftersom jag inte åker skidor, men nu har den fått en ny funktion så kan vi åka i den tillsammans :)

Svängeln tillverkade jag av den del som jag tog lös längst fram på skaklarna, den delen som höll ihop dem. Det var ju en smula för smalt för min korpulenta ponny mellan skaklarna när den delen satt där. Recycling är min grej, det blev en bra svängel istället :D

Blivande parhästar alltså?
jajamen :D
Fina är de, jag gillar skimmlar men av ngn anledning så har jag aldrig fått förmånen att äga ngn..
Jag har haft 2st, som med tid blev vita. Då sa jag, "aldrig mer" ska jag försöka hålla en vit häst ren... men, men,.... Man ska aldrig säga aldrig ;)

Vad kul det ser ut att åka pulka! :) BDet blåser liv i mina släddrömmar, men det är ju så krångligt att hitta slädar till shettis...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Tillbaka