• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare Phedra
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 873
P

Phedra

Hej! Jag undrar lite om A2! Hur länge sitter viruset i kläderna när man haft dom i ett stall med viruset? Kan man sen ha kläderna ca 2 dagar senare i ett annat stall som inte har viruset?:confused:

Sv: A2

Varför inte tvätta dem istället för att ta några risker? Såg att det dött två hästar nu i A2 på Axevalla.

I allmänhet har nog virus dött efter två dagar men vissa virus kan leva länge i slem etc du kan ha fått på kläderna.
Jag rekommenderar verkligen att du tvättar kläderna innan du besöker ett annat stall, det är åtalbart att sprida smitta och du kan bli skadeståndsskyldig.

Senast ändrad av en moderator:

Jo jag vet, stallet ligger granne med axevalla, det är ridskolan en liten bit ifrån...

Varför inte tvätta dem istället för att ta några risker? Såg att det dött två hästar nu i A2 på Axevalla.

de är ju inte rikigt säkra på att det är A2 som jag förstod det. Allt är ju stängt nu och hästarna ska obduceras då de inte är säkra på vad det är för slags virus.

Hemskt iallafall :(

Till TS Tvätta kläderna efter varje gång bara för att vara på den säkra sidan.

Liknande trådar

Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 347
Senast: Kilauea
·
Hästvård Hej! Ganska nyligen flyttade det in en valack till hagen där mitt sto går som enligt tidigare ägare har gått med ston innan. Ganska... 2
Svar
32
· Visningar
2 432
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 645
Senast: Badger
·
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
621
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka