Aachen eller Pullar??

Lollan

Trådstartare
Är i tagen till att köpa nytt träns nu och jag har lite lätt beslutsångest. I typ 3 års tid har jag varit kraftig motståndare till pullarnosgrimma, men nu för nån vecka sen började jag tycka att den var riktigt fin :)
Ser det mer klassiskt och stilrent ut med Aachen? Men kanske lite coolare med pullar? Äääh, jag vet inte behöver hjälp, vad tycker ni?? :angel:

Sv: Aachen eller Pullar??

Nu tänker jag snaca rent utseendemässigt :D Jag tycker det beror på hästens huvud då. Litet huvud passar bäst i aachen enligt mig, med pullar täcker man lätt för mycket av huvudet och jag tycker det ser så instängt ut. Större huvuden, men inte för klumpig, då passar både pullar och aachen. Stora och klumpiga, då föredrar jag aachen före pullar :D

Snurrigt..

Aha du tänker sååå... Så om man ska ha pullar måste huvudet vara av mellansize?

Jag har båda delarna till min häst... Fungerar olika på dom...
Snyggast är nog den vanliga.... jag är lite trött på pullar, men den fungerar nog bättre i hoppningen. Iaf de ggr han blir stark...

alltså, alla tycker säkert olika. Men stora huvuden ser ofta klumpiga ut och nosryggen ser konvex ut med pullar. Och små blir helt insnurrade i massa remmar.

Jag själv har aachen på min häst, och han gapar väldigt mycket och aachen-remmen håller hans mun stängd, men han kan ju fortfarande slicka sig om munnen om han nu känenr för det. Lycka till med tränsen!

men ser det B ut och ponnyaktigt ut med pullar? ser Aachen mer proffsigt ut?? :angel:

hehe funktionen är skitsamma, det är utseendet vi pratar om här!

Helt klart pullar!!!! Isär om tränset är brunt... :d Dessutom är den snällare för hästen, lättare att andas och skaver ej mot tänderna.

Ja, det också en anledning för pullar... Har alltid haft Aachen så lite måste man väl variera sig... :)

pullar är snyggast, helst ska det vara svart och givetsvis med lite fårskinnsludd =)

men innan du spänner igen käften på hästen, kolla noggrant först varför hästen gapar.
ont i munnen, är du hård i handen, är bettet i sig fel?
och spänn sedan inte remmarna så hemskt hårt så hästen inte kan svälja :D

Rent utseende tycker jag Pullar e snyggast :)

Jag tycker pullar är snyggast och vi bara ska snacka utseende mässigt och ska vi snacka funktion så säger hästtandläkare att pullar är det bästa för hästen !

Oj jag blir förvånad över hur många som tycker pullar är snyggast! Jag får nog nästan tänka om! Det får bli ett pullar!! :)

Om du bara haft aachen förut tycker jag du ska köpa ett med pullargrimma, men skippa luddet det är så himla ute och ponnyaktigt.:D

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu är det stort sug efter valp och jag har stött på en kull som jag verkligen gillar föräldrarna till - men där valp passerat de där...
Svar
13
· Visningar
1 253
Senast: dobbis
·
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 626
Senast: manda
·
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar... 2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 541
Senast: TantAgda
·
Hästvård Vi tog hjälp av en equiterapeut för några månader sen då vi haft lite problem med vår ponny. Denne ville först se hur ponnyn rörde sig...
Svar
11
· Visningar
1 262
Senast: Anna-Bella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka