Bukefalos 28 år!

Ååh, jag blir så förbannad!!

M

MfVd

Grannen som bor snett ovanför oss har en katthona på kanske runt 5 år.
Den katthonan ger sig in i slagsmål med allt och alla.
Och igår flög hon på våra små kattungar på knappa 6 månader!!

Idag vågar inte ena gå ut ens en gång, och knappt den andra som jämt är ute heller. De sitter precis utanför dörren och vill in direkt igen.

Alltså varför låter man en sån, ursäkta ordvalet, idiotisk katt vara en utekatt?! När man vet att den ger sig på allt och alla.
Hon har även varit på våran vuxna katt också, så hon har kommit hem helt blodig och förjävlig :(

Det måste ju vara något stort fel, eftersom hon även ger sig på dubbelt så stora hankatter, hon ger sig in i slagsmål där det är 2-3 katter MOT henne.

Eller är det normalt att en ensam hona beter sig på det sättet?

Hade jag varit ägare till henne hade jag skämts och inte släppt ut henne.
För han är fullkomligt medveten om vad som händer!!
Grrrr :mad:

Sorry, var bara tvungen att skriva av mig lite... :crazy:
 
Sv: Ååh, jag blir så förbannad!!

Jo, det förstår jag.. men hon ger ju sig iväg in på andra katters revir vid andra hus och dyl också. Och flyger på de katterna :confused:
 
Sv: Ååh, jag blir så förbannad!!

Vet inte :) jag har bara bott här sen i Juni.
Men jag vet att grannen ovanför har en hankatt på 8 som har bott här i hela sitt liv. Och honom bråkar hon också med...
Finns så mycket katter här så jag har bara koll på de som bor närmast :D
 
Sv: Ååh, jag blir så förbannad!!

Det är ett fullkomligt normalt beteende oavsett om hon har bott där längst och försvarar sitt revir eller om hon har kommit dit senare och försöker utöka sitt revir.

Det här är något jag alltid har frågat mina kattunge köpare, finns det andra katter i husen intill? för är det så så råder jag dem att inte släppa ut sin nya katt förren den är kastrerad och gärna närmare året gammal (då räknar jag med att kastreringen sker vid ca 6 månader så att kattens könshormoner hinner försvinna) för då är risken mindre att katten råkar illa ut i slagsmål eftersom den då inte är ett hot vare sig mot han eller honkatter.
Det enklaste sättet att lugna det hela är alltså att kastrera katterna, och låta dem vara inne tills de har växt på sig mer.

Sedan bara en liten fråga, varför vill du ha dem ute nu när de ändå är så små? Är de vana vid det sedan födseln?
 
Sv: Ååh, jag blir så förbannad!!

Sedan bara en liten fråga, varför vill du ha dem ute nu när de ändå är så små? Är de vana vid det sedan födseln?

Ja, dem har alltid varit ute. Och hon som äger mamman till katterna sa åt oss att lämna altandörren öppen så att de får springa ut och in som de själva vill. :)
 
Sv: Ååh, jag blir så förbannad!!

Vet inte :) jag har bara bott här sen i Juni.
Men jag vet att grannen ovanför har en hankatt på 8 som har bott här i hela sitt liv. Och honom bråkar hon också med...
Finns så mycket katter här så jag har bara koll på de som bor närmast :D

Jag tycker det låter som för många katter på för liten yta. Jag skulle inte ha utekatter i det läget.
 
Sv: Ååh, jag blir så förbannad!!

man själv har ansvar för sina egna djur. Far djuren illa av att vara ute? ha dem då inne.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag är inne på att köpa mig en Maine Coon. Hittills har jag bara haft hittekatter och katter jag har räddat. Men jag har alltid velat ha...
Svar
6
· Visningar
3 035
Senast: Sol
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 142
Senast: kem
·
C
Övr. Katt Ibland blir man lite orolig över den kunskap som finns gällande foder till sin katt.. Jag har skrivit en liten artikel som jag tänker...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
10 217
Senast: Araminta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp