AB-premierad?

Då har den genomfört ett fullständigt bruksprov o nått upp till den poänggräns som krävs eller så har den blivit godkänd på sina tävlingsmeriter. Den får AB på sex år (tror jag det är nu för tiden) o ska sen bedömas på sina avkommor. Därefter kan den höjas till A eller även sänkas till C.

Detta gäller halvblod.

Hälsn Ann

Stuteri Stubbäng

Å vad trevligt!
Eloge som mitt sto är efter var ju AB-premierad och jag frågade ägaren till honom via mail om han var aktuell för sänkning innan avlivningen och det var han inte. Han låg dessutom bland de 10 bästa i BLUP-index för gångarter och har en godkänd hingst efter sig - Lanskoy.
Detta forum är helt enkelt suveränt i utbildningssyfte!
Tack och bock :bow:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Då har SWB:s avelsvärderingsnämnd (AVN) rekommendationer gällande vilka hingstar de rekommenderar att fullfölja Bruksprovet kommit...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: Freazer
·
Avel Halloj! Jag är helt ny till avel och kan väldigt lite. Fick mitt första föl för några dagar sedan och insåg då en sak. Stuteriet jag...
Svar
1
· Visningar
463
Senast: Rosett
·
Avel Jag är jättenybörjare på avel och är i full färd med att försöka välja hingst. Hittar många äldre trådar om samma ämne med hingstar som...
Svar
17
· Visningar
1 319
Senast: Murray
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hingsten Unique Ice T blev premierad vid årets Bruksprov. Men nu är hästen såld och ska lämna Sverige. Han ska inte verka i avel och...
Svar
0
· Visningar
270
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka