jo7
Trådstartare
Har googlat runt lite nu och jag blir faktiskt inte klok..vad gäller nuförtiden? Är det fortf månad 5, 7 och 9 eller är det innan betäckning och sen efter ett halvår? Eller är det två helt olika vaccin som båda fortf används på marknaden? Vilket är i så fall mest effektivt? Det sistnämnda va? Och det är väl det som även är vaccin mot influensa?
Jag har dock starkt för mig att jag vid förra dräktigheten, tror det var 2003, vaccinerade med Equippa som väl är det kombinerade vaccinet och att jag gjorde det med första sprutan UNDER pågående dräktighet. Sedan har jag dock fortsatt vaccinera endast influensa då hon inte haft föl sen dess. Hur gör jag nu om jag vill vacc? Hon är i femte månaden nu..
Så, red ut begreppen lite åt mig tack!
Jag har dock starkt för mig att jag vid förra dräktigheten, tror det var 2003, vaccinerade med Equippa som väl är det kombinerade vaccinet och att jag gjorde det med första sprutan UNDER pågående dräktighet. Sedan har jag dock fortsatt vaccinera endast influensa då hon inte haft föl sen dess. Hur gör jag nu om jag vill vacc? Hon är i femte månaden nu..
Så, red ut begreppen lite åt mig tack!