Absolut minsta kaloriförbränning?

Sparrisen123

Trådstartare
Jag vet att jag har sett det här någonstans, men kan inte hitta det nu :crazy: Absolut minsta mängden kalorier man bränner, typ om man bara ligger i sängen, hur mycket är det på ett ungefär? Någon som vet?

Sv: Absolut minsta kaloriförbränning?

Det är individuellt, men går att mäta genom till exempel en sån där förnedrande kroppsscanning.
Googla på Basal Metabolic Rate :)

(Min ligger för övrigt på 1659 kcal)

Går det inte ens att säga nåt ungefärligt riktvärde? Typ runt 1500 eller så?

Sök på bmr eller basal ämnesomsättning så får du upp två olika formler, alt. formulär likt de som villagegirl länkar till. För mig har H&B-formel alltid stämt mycket väl överrens med verkligheten.

Liknande trådar

Kropp & Själ Både jag och sambon behöver gå ner i vikt för hälsans skull, men barnen behöver absolut inte det. Smidigast för oss vore ju att räkna...
Svar
12
· Visningar
933
Senast: Raderad medlem 147980
·
Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
268
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Lyssnar just på en pod från Medicinvetarna om att slippa ha mens om man inte vill. Och känner mig ungefär så här: 🤯 Jag har alldeles... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
7 137
Senast: Humla
·
Kropp & Själ Jag har alltid haft rätt tunt hår, typiskt svenskt; fint och tunt och blont. Det gör inget att jag inte har nåt tjockt hårsvall, alls...
Svar
12
· Visningar
785
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Fri tillgång på torrfoder?