Bukefalos 28 år!

Acana Lamb & Apple, testat någon?

F

Flamsan

Jag är lite nyfiken på detta foder, och köpte en "provpåse" på 2,5 kg igår.

Är det någon som testat och kan utvärdera?

Lite info:

Ingredienser
Lammjöl från Nya Zeeland, ångkokad havre från Alberta, ärtor, solrosolja, urbenat lammkött från Nya Zeeland, red delicious äpplen, naturlig smaktillsats lamm, linfrö, alfalfablad, pumpa, betblad, tranbär, häggmispelbär, naturliga alger (brunalg, blåstång, rödalg), kardborrerot, läkemalvarot, enbär, bockhornsklöver, fänkål, angelicarot, havtorn, cikoriarot, brännässla, hallonblad, mjölktistel, myntablad, ringblommor, kamomillblommor, lactibacillus acidophilus, enterococcus faecieum, vitaminer och mineraler.

27% protein, 15% fett

Energianalys
Energi 3950kcal/kg (390kcal/250ml) med 33% energi från protein, 34% från fett och 33% från frukt, grönsaker och havre.

Hur tror ni de här skulle fungera på en mkt aktiv hund? Tkr själv att de ser ut och vara lite lågt i protein/fett kvoten. Men kollar man Energi analysen, ser de ju ut som att de skulle funka.

Vovvarna har får smaka några kulor, och dom slukades med fart och fläkt, så nog verkar de smakligt allt, om de ändå inte kanske bara beror på den kortvariga lyckan för deras smaklökar över nytt foder och ny smak.
Eller så gillar dom de verkligen, har ju aldrig gett dom foder som inehåller lamm tidigare.

Har tidigare ätit Precept Endurance. Hel nöjd med de fodret, förutom att bitarna är något för stora för mina kråkungar. :grin:

Men här, analysera, diskutera, väg för och nakdelar med detta foder, och då gärna, med tanken att ge de till aktiv hund.
 
Sv: Acana Lamb & Apple, testat någon?

Enda sättet är ju att prova. Jag har haft svårfödda/aktiva som inte kunnat gå under 30 i protein utan att gå ner, och andra det funkar bra för. Fetthalten kan du ju lätt höja med olja dessutom.

Annars om du vill ha små bitar och det inte riktigt fungerar med det här så är ju valpfoder ofta små bitar.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp