Acanas foder!

Lilljessicah

Trådstartare
Titt som tätt dyker det ju faktiskt upp ett par nya foder som verkar rätt intressanta.

Har sett att några här ger Acana, vad gillar ni det so far?
 
Sv: Acanas foder!

Som du kanske sett i min andra tråd så, min hund gillar det! Lamm och äpple som jag ger är ju egentligen ett foder för känsliga magar men det är det första fodret som Cerberus verkligen äter, och det är ju positivt. Han är bättre i magen med efter att ha ätit lite olika RC.

Jag är egentligen lockad av Orijen, detta är ju deras "budgetvariant" genom att det är lite spannmål i med. Men jag är så nöjd med att Cebbe äter att jag inte tänker utnyttja ödet och byta om det inte är så att jag märker att han inte håller vikten eller nåt sånt. Än så länge är jag iaf nöjd, han har bara ätit det i några veckor. :)
 
Sv: Acanas foder!

Va bra!

Såg att proteinet skiljer ju sig ganska markant mellan Acana och Orijen så i mina ögon ser Acana bättre ut, då jag inte föredrar så pass hög proteinhalt. :)
 
Sv: Acanas foder!

Ja, Orijen har ju väldigt hög proteinhalt. Jag vet flera afghaner som fungerar väldigt bra på det fodret dock. Samtidigt har jag läst någonstans (här på buke kanske?) om hundar som det inte fungerat på.

Men som sagt, Acana gillar iaf jag. Och hunden. :p
 
Sv: Acanas foder!

Jag ger Acana Adult Dog till min DSG-tik. Ska erkänna att jag inte är jätteinsatt i det här med foder :o Det var när jag pratade med en försäljare med anledning av att jag ändå skulle byta som han rekommenderade detta, så jag testade och det fungerar bra. Visserligen är hon lite för tjock just nu, men jag tror inte det har med fodret att göra, utan tillfälligt mindre motion och mer godis...

Fick hem provpåsar på både Adult dog och Lamb & Apple, hon åt lika bra av båda, så jag valde den billigare :angel:
 
Sv: Acanas foder!

Stog och fingrade på det i affären, men fortsätter att köpa Orijen då vår hund är allt annat än matglad och lätt tappar i hull. Men det verkar vara ett bra foder om man har en hund som gärna lägger på sig, men ändå behöver äta lite större mängder för att bli mätt!
 
Sv: Acanas foder!

Titt som tätt dyker det ju faktiskt upp ett par nya foder som verkar rätt intressanta.

Har sett att några här ger Acana, vad gillar ni det so far?

Jag har provat Acana (adult) nu eftersom min djuraffär hade specialpris på det, 300 kr säcken (jag köpte 4 säckar på en gång ;) ) och jag är positiv. Båda mina yngre som haft svårt för att hålla vikten är helt plötsligt perfekta i hull och päls. Den innehåller inte majs vilket är viktigt för mig då en av mina antagligen är överkänslig mot det. Inte är det dyrare än det jag kört tidigare heller.

Jag är iaf positiv :)
 

Liknande trådar

Övr. Hund Uttjatat ämne... jag vet. :o Hunden jag nu betalat handpenning på, han är född i oktober. Frågade om vilket foder han åt och hur länge...
2
Svar
27
· Visningar
2 153
Senast: Stergo
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 019
Senast: Rugge
·
Övr. Hund Jag har en jaktlabrador, jag upplever att han är rätt van vid att träffa på hundar (på jaktträning så har han suttit i nya bilar med...
Svar
5
· Visningar
703
Hundhälsa Jag vet att det finns en del trådar som detta men väljer ändå att starta en ny. Vi behöver byta foder på Ascot, från färskfoder till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
8 445
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Resultat på HD-röntgen

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp