Aldrig beställt, men hade nog gissat på en Mexikansk pizza.
Så här säger "min pizzeria"
Oxfilé, champinjoner, lök, färsk vitlök, tacosås, jalapeños, tacokryddmix.

Bonus från min pizzeria 😂 jag har inte vågat beställa någon av dessa, jag kör alltid på kebabpizza special eller Hawaii 😅
IMG_20200910_013915.jpg
 
Nu undrar jag, vad är en acapulco för dig?
Jag äter oftast pizza på typ två olika pizzerior, men nu körde jag på stort och beställde hempizza från en annan pizzeria.

Jag blev så besviken när min acapulco innehöll Kebab istället för oxfilé och någon tzatziki istället för bea.😩😩😩

Jag ringde och klagade men personalen sa att det är så deras acapulco ser ut. 😳

Så då undrar jag, vad väntar du dig för pizza om du beställer en acapulco?

Själv vill jag ha tomatsås, oxfilé, jalapenio, vitlök, ost, lök, svamp och en bea till.

Nu har jag aldrig hört talas om pizzan Acapulco, men om jag hade beställt den enbart på namnet så hade jag blivit lika förvånad om den kom in med kebab och tzatziki/cacic som om den kom in med svensk inlagd sill och potatis. Jag hade förväntat mig något som åtminstone med god vilja kan tolkas som mexikanska smaker.

Tillägg: Jag hade iofs även blivit förvånad om den kom in med bearnaisesås.
 
I min stad
Acapulco – tomat, ost, fläskfilé, tacokrydda, vitlök, lök, champinjoner, tacosås, jalapeño
ACAPULCO - oxfilé, tacokrydda, tacosås, jalapeno
ACAPULCO- oxfilé, lök, vitlök, champinjoner, jalapeno, tacosås, tacokrydda

48. AcapulcoOxfilè, champinjoner, lök, vitlök, jalapeno, tacosås


Sen har jag ytterligare 3 pizzerior jag inte orkar googla menyn på :)
 
Är på annan ort och äter pizza så kollade om dom hade acapulco.
det hade dom och den innehåller:
Lök, champinjoner, salsa, jalapeno, kryddmix, vitlök och fläskfilé
Känns som att det är en pizza som verkligen skiljer sig från ställe till ställe
 
Är på annan ort och äter pizza så kollade om dom hade acapulco.
det hade dom och den innehåller:
Lök, champinjoner, salsa, jalapeno, kryddmix, vitlök och fläskfilé
Känns som att det är en pizza som verkligen skiljer sig från ställe till ställe
Tycker inte att det skiljer sig så mycket om man läser vad bukefalisterna har på sina Acapulco. Det är väl en och annan som sticker ut med fläskfilé istället för oxfilé och vitlökssås istället för bea, men annars går ju alla tacosås/krydda, jalapenio, svamp, vitlök, lök och tomatsås i det stora hela
 
Nu undrar jag, vad är en acapulco för dig?
Jag äter oftast pizza på typ två olika pizzerior, men nu körde jag på stort och beställde hempizza från en annan pizzeria.

Jag blev så besviken när min acapulco innehöll Kebab istället för oxfilé och någon tzatziki istället för bea.😩😩😩

Jag ringde och klagade men personalen sa att det är så deras acapulco ser ut. 😳

Så då undrar jag, vad väntar du dig för pizza om du beställer en acapulco?

Själv vill jag ha tomatsås, oxfilé, jalapenio, vitlök, ost, lök, svamp och en bea till.

Jag läser alltid menyn vad som ingår eftersom jag vet att det ofta är olika från restaurang till restaurang. Har alltid vetat och gjort så jag förstår inte hur man kan bli besviken om man inte ens vet vad man beställer (läst menyn)
 
Jag kan säga som så att jag alltid kommer läsa innehåller hädanefter, men förväntade mig faktiskt att en acapulco är en acapulco oavsett var jag beställer den.
Jag läser alltid menyn vad som ingår eftersom jag vet att det ofta är olika från restaurang till restaurang. Har alltid vetat och gjort så jag förstår inte hur man kan bli besviken om man inte ens vet vad man beställer (läst menyn)
 
Jag kan säga som så att jag alltid kommer läsa innehåller hädanefter, men förväntade mig faktiskt att en acapulco är en acapulco oavsett var jag beställer den.

Jag kom på att min pappa en gång beställde en Du Chef från en ny pizzeria i tron att det skulle vara köttfärs och tabasco. Det är i princip den enda pizza han äter. Den visade sig dock bestå av fläskfilé och champinjoner. Han pratade i flera år efteråt om vilken hemsk upplevelse det var att inte en Du Chef alltid är en Du Chef, så det var onekligen traumatiserande. :laugh:

Jag vet inte riktigt vad jag ville säga med detta, mer än du inte är ensam om att tänka att pizzabenämningarna borde vara universella, samt att du antagligen har min pappas djupaste medkännande.
 
Så mycket betalar jag bara för finpizza. Lokala haket är lite billigare
Antar att det är priset för att bo på turistort men hade innan jag flyttade hit inte ätit pizza på väldigt många år så hade inte koll på vad det kostade på andra ställen. Men jag bor granne med stället och de fixar veganskt så får väl vara nöjd trots priset.
 
Den pizzerian i stan som jag oftast går till skriver på sin meny:

Acapulco: Vitlök (färsk), Jalapeños, Tacosås, Lök, Champinjoner (färska), Oxfilé, Ost, Tomatsås​
 
"Min" pizzeria här i kvarteret.
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200912_055334_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20200912_055334_com.android.chrome.jpg
    87,3 KB · Visningar: 29

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp