Nu undrar jag, vad är en acapulco för dig?
Jag äter oftast pizza på typ två olika pizzerior, men nu körde jag på stort och beställde hempizza från en annan pizzeria.

Jag blev så besviken när min acapulco innehöll Kebab istället för oxfilé och någon tzatziki istället för bea.😩😩😩

Jag ringde och klagade men personalen sa att det är så deras acapulco ser ut. 😳

Så då undrar jag, vad väntar du dig för pizza om du beställer en acapulco?

Själv vill jag ha tomatsås, oxfilé, jalapenio, vitlök, ost, lök, svamp och en bea till.

Från min pizzeria, 115kr:
F42DACC4-848A-4C6F-AE0C-643272F5318E.jpeg
 
Kollade "mina" två:

1) Oxfilé, färska champinjoner, lök, vitlök, jalapeños, taco kryddmix
2) Oxfilé, champinjoner, jalapeno, lök, tacosås, färsk vitlök, bea-sås

På båda ställena ligger den under kategorin "Mexikanska pizzor", och kunde även notera att den ena hade en "Mexikansk" pizza vid namn "Grekisk". :D
 
Av de tre närliggande pizzahaken finns inte Acapulco på någon av dem. Jag hade nog inte haft nån aning om vad jag skulle ha 'förväntat mig'

som en sidnot: Alla tre har "ortsnamn special". den enda likheten (förutom ost och pizzasås) är ägg. Två av dem har "kommunnamn special" vilken faktiskt är likadan hos båda.
 
Acapulco har jag sett på pizzeriorna här, men aldrig beställt. Känner igen att det brukar vara tacosås i alla fall! Men annars varierar det nog stort :p
 
Den enda pizzerian som jag vet har menyn på nätet hade acapulco. Den innehåller: oxfilé, champinjoner, lök, tacosås, jalapeno och vitlök.

Själv så beställer jag Hawaii eller tonfisksallad när jag äter på pizzeria
 
Acapulco hos lokala pizzerian innehåller följande.

Tomat, ost, champ, oxfilé, lök, köttfärssås (stark)

Aldrig testat, tror jag kan avstå
 
De gånger jag köpt Acapulco så har det varit kebabkött, lök, tacosås, jalapeno, champinjoner och vitlök. Jag köpte just den ofta när jag bodde granne med en pizzeria eftersom den var extra stark. Bea är asäckligt och jag skulle aldrig beställa en pizza där det riskerade vara med :yuck:
Oxfilé på pizza kan ju lika gärna vara typ åsnerektum (jag lyckas alltid få nått helskumt, segt kött) så sånna pizzor väljer jag också bort numera.
 
Acapulco.
Har inte tänkt på det se'n nån svensk blev förste nånsin att bli diskad för doping på ett OS.

Skytte. 1968.
Eller Alco Pulco, som det hette då Radio Mosebacke rapporterade om moraset.
 
Min ena pizzeria stavar det förvisso Acapolco :D men den innehåller: Oxfilé, champinjoner, lök, tacosås, jalapeno, tacokryddmix, färsk vitlök.

Den andra pizzerian här har: Oxfilé, färska tomater, jalapena, tacosås
 
"Min" pizzeria då: Champinjoner, Lök, Färsk Vitlök, Tacosås, Jalapeños, Tacokryddmix, Oxfilé.

Samma som internet säger:
Acapulco
Oxfilé, taco, kryddmix, vitlök, färska champinjoner, tacosås, jalapeno, lök.
 
Oxfilé? Tre små runda skivor av förhoppningsvis nötkött. Förstår inte grejen, det är ju inte god oxfilè.
Då kan du ju fråga dig vad som är i både kebabköttet och skinkan. 🤣

Pizza är ju ingen lyxmat, utan mer något jag beställer när jag är sugen på riktigt onyttigt snabbkäk. Och då ska det ju bara en riktigt Acapulco.
Jag tycker absolut inte om kebabkött eller kebab så besvikelsen idag var maxad.

Hembakad pizza är betydligt godare men inte samma sak.
 
Nu undrar jag, vad är en acapulco för dig?
Jag äter oftast pizza på typ två olika pizzerior, men nu körde jag på stort och beställde hempizza från en annan pizzeria.

Jag blev så besviken när min acapulco innehöll Kebab istället för oxfilé och någon tzatziki istället för bea.😩😩😩

Jag ringde och klagade men personalen sa att det är så deras acapulco ser ut. 😳

Så då undrar jag, vad väntar du dig för pizza om du beställer en acapulco?

Själv vill jag ha tomatsås, oxfilé, jalapenio, vitlök, ost, lök, svamp och en bea till.

Äter inte pizza så ofta men kollade lite olika ställen och där Acapulco fanns innehåller den:

Acapulco 100:-
mozzarella, oxfilé, tacokryddmix, färska champinjoner, färskpressad vitlök, jalapeno, tacosås, bearnaisesås

Acapulco 139 :-
Marinerad oxfilé, lök, champinjoner, tacosalsa, jalapeño, färskpressad vitlök, taco-kryddmix och bearnaisesås



Ett ställe jag kollade hade ingen Acapulco.
Däremot hittade jag den Grekiska pizzan vid namn Herrklass. :p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp