Ackumulator i Avd B........

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Crizzie
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 110
Sv: Ackumulator i Avd B........

Nej. Alltid bed A i avd B.

Var har du hittat det?

Om det är en 1.20 hoppning, ackumulator i avd A måste dom väl sänka hindrena som är 1.20+ till avd B ekipagen, så att det blir en "vanlig" 1.20 för unghästarna?

När vi har haft ackumulatorhoppning så har vi haft en egen klass endast för avd B.

"Vi" är alltså föreningen jag brukar arrangera tävlingar hos :p

När vi har haft ackumulatorhoppning så har vi haft en egen klass endast för avd B.

"Vi" är alltså föreningen jag brukar arrangera tävlingar hos :p

Men jag tänkte främst på hinderhöjden, att den inte "stegrar" som den gör i en ackumulator, utan den ligger endast kvar på 1.20 hela banan?

Ja, eftersom vi alltid har avd B som en separat klass så stegrar inte hinderhöjden.

Ex:

Klass 4 1,20 Bed A:0/A
Klass 3 1,30 Bed A Endast avd B
Klass 2 1,30 A:0 Ackumulator Endast avd A

Klass 1 1,40 Bed Två Faser A:0/A:0

Senast ändrad:

På ponny tävlingar rider avd B ackamulator också. Många som rider ungponny brukar tycka att de är bra eftersom de inte förekommer kombinationer och sånt. Jag tycker inte att en Ackamulator klass är så mkt högre än vad skallen ska vara förutom sista hindret men de är ju också ett valfritt hinder..

Liknande trådar

Tävling Sitter och tittar på V75 och i avd 3 så körs häst med nummer 1 av en idiot. Och studion går BANANAS och skäller i 5 min om hur korkad...
Svar
3
· Visningar
1 828
Senast: BornAgain
·
Tjatter Här pratar vi om skid-VM. Här får man räkna med att resultat förekommer. 8 9 10
Svar
187
· Visningar
2 965
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
3
· Visningar
745
Utrustning hej! är veredus pro jump ll bakskydd tillåtna i hoppning för storhäst på 8 år, och isf i vilka klasser? behöver hjälp att tolka tr😊🙈
Svar
2
· Visningar
398

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka