Admiral Flex bomlös

LadyOakwell

Trådstartare
Någon som använder sig av den bomlösa sadeln Admiral Flex och vill komma med ett utlåtande gällande denna. Vänligen ange vilken typ av häst sadeln används till. Sitter ni upp från marken eller går inte det pga att stigläder fästet är flyttbart? Anpassar sig panelerna till hästens rygg eller upplevs de som stela? Vilken typ av häst passar standard pommeln till?
Tacksam för svar. Har 2 bomlösa sedan tidigare, en dyrare variant samt en billig och är nöjd med båda två. Dock har de ej paneler utan används med HAF pad. Har ridit bomlöst de sista 15 åren på flera av mina hästar och med bom på de som varit lättare att hitta sadel till. Upplever oftast goda fördelar med bomlöst, kan dock sakna bra knästöd på vissa modeller och vill gärna sitta upp från marken, så brukar ha de med fasta stigläder fästen. Jag är liten och lätt, svingar mig upp snabbt och smidigt.
 

Liknande trådar

Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 743
Senast: lillamy73
·
Ridning Jag har en islandhäst som är 16 år. Har en Hrimnir Master sadel 17" idag som ligger jättebra på min häst men är tveksam om den passar...
Svar
4
· Visningar
1 171
Senast: Tossa90
·
Utrustning Jag är total nybörjare när det kommer till bomlösa sadlar. Ha blivit förtjust i en chezz calido och vill köpa en till min häst då de...
Svar
1
· Visningar
1 353
Utrustning Jag undrar, om man har en bomlös sadel som är ok att hoppa med men tryckplaceringen kan bli dålig, kan man då göra om stigbygel fästet...
Svar
4
· Visningar
686
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp