Bukefalos 28 år!

Adobe illustrator och skisser

Crossline

Trådstartare
Jag är inte så insatt i begreppen eller hur jag ska googla, så jag hoppas att någon här kanske kan hjälpa mig.

Jag vill scanna in en skiss jag har gjort med blyerts på papper, montera in den i Illustrator, färdigställa den med konturer och färg. Hur gör jag? Vilken metod är enklast? Eller vad ska jag söka på?
 
Jag är inte så insatt i begreppen eller hur jag ska googla, så jag hoppas att någon här kanske kan hjälpa mig.

Jag vill scanna in en skiss jag har gjort med blyerts på papper, montera in den i Illustrator, färdigställa den med konturer och färg. Hur gör jag? Vilken metod är enklast? Eller vad ska jag söka på?

Kanske är det bildkalkering du far efter? I alla fall som steg ett?

https://helpx.adobe.com/se/illustrator/using/image-trace.html
 
Ja, så långt tror jag att jag är med! :) Men hur jag sedan färglägger, det har jag ingen aning om!
Hur långt har du kommit?
Är det tanken att du ska färglägga i Illustrator eller bara köra linjerna och sen ta över vektor linjerna till t ex photoshop och färglägga där?

Jag håller på mycket med båda programmen.
Dessa har jag gjort enbart i Illustrator.

IllustratorCS5 vektorer.jpg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 543
Senast: tuaphua
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 221
Senast: Sasse
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 610
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 757
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp