Adressboken är borta!

B

Båbbe

Min adressbok har försvunnit! Saknar den oerhört då jag har många trevliga profiler där mest för att snabbt hitta till deras resp hemsidor!

Blir riktigt irriterad på den här nya omstruktureringen faktiskt! :devil:
 
Sv: Adressboken är borta!

Adressboken kunde inte följa med i konverteringen till nya forumet tyvärr. Men du kan ju lägga till alla på nytt i listan, det är inte så svårt. :) Kompislista kallas det för nu.

/Erica
 
Sv: Adressboken är borta!

Kompislistan är ingen ersättare. Den är helt värdelös och det enda man kan göra där är att skriva in namnet på sina bekanta. Inte klicka på resp namn alltså för att se deras profiler vilket för mig var hela vitsen med Adressboken!

Och VARFÖR kunde inte detta ha informerats om i förväg så man kunde spara ner dessa adresser och hemsidor på annat ställe! Det är en ytterst vital del av Buke som gått åt skogen!

Nä ge oss gamla Buke tillbaka - den här skiten är inget att ha!
:devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:
 
Sv: Adressboken är borta!

Tycker med att kommpislistan är värdelös :mad:
Jag vill ha listan så som den var innnan på gammla buke, där man kunde klicka på namnen!!
Så var så snäll nu Gunnar och fixa det så vi blir glada! :bump:
 
Sv: Adressboken är borta!

Om du klickar på den runda knappen framför namnet i kompislistan så kommer du till personens profil! :-)

Är lite svårt att kömma på alla finesser, låt oss ge det lite tid... Mitt första intryck var också negativt, men så var det med senaste uppdateringen med.
 
Sv: Adressboken är borta!

Inte i min heller och jag har tryckt på "Uppdatera" massor av gånger... Tycker det nya Buke överhuvudtaget är alldeles för tekniskt komplicerat, man måste ställa in alla möjliga grejer för att få det att funka som förut. Går säkert jättebra för de som är experter på datorer och har hur mycket tid som helst, men vi som inte kan så mycket data och har lite begränsat med tid har inte en chans att använda forumet längre! MYCKET TRÅKIGT!


:devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:
 
Sv: Adressboken är borta!

Skulle tydligen satt ner begränsningen för antalet smilisar i inläggen en bit till :devil:

Jag är ledsen att jag missade att informera om att kompislistan och en hel del annan data inte följde med i flytten.

Senaste gången jag bytte forumsystem, följde endast användarnamn, e-postadress och lösenord med om jag inte kommer ihåg fel.

Jag har haft en programmerare som hjälpt mig för att få över så pass mycket som nu ändå är överflyttat.

Efter att jag hade bestämt mig för att byta system, kom ett besked från de som skapat grunden till det gamla systemet om att de skulle upphöra med utvecklingen och att man skulle bli tvungen att importera allt till ett annat helt nytt system som man precis påbörjat utvecklingen av.
Det gjorde mig ännu mer säker på att detta var ett riktigt beslut.

Systemet är helt nytt även för mig vilket gör att allt inte är perfekt från början, allting kommer förbättras allt eftersom. En hel del har redan skett sedan i morse.

Det här systemet känns betydligt mer proffsigt än det gamla, det har fler och bättre funktioner överlag.
Framförallt finns det betydligt fler som använder det och hjälps åt med att skriva kod för att förbättra sådant som inte är perfekt eller lägga till sådant som saknas.

Dessutom finns det ett antal andra programprodukter som lätt kan integreras med detta system. Vilket gör att övriga delar fungerar betydligt bättre ihop med forumet.

Mest tror jag faktiskt det handlar om att vänja sig. Allt är inte självklart eller lätt att hitta i det gamla forumet, men eftersom ni har använt det ett bra tag vet ni var funktionerna finns. Snart hittar ni det mesta även i detta forum.
 
Sv: Adressboken är borta!

Båbbe skrev:
Inte i min heller och jag har tryckt på "Uppdatera" massor av gånger... Tycker det nya Buke överhuvudtaget är alldeles för tekniskt komplicerat, man måste ställa in alla möjliga grejer för att få det att funka som förut. Går säkert jättebra för de som är experter på datorer och har hur mycket tid som helst, men vi som inte kan så mycket data och har lite begränsat med tid har inte en chans att använda forumet längre! MYCKET TRÅKIGT!


:devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil: :devil:

Å du tillhör de som helst kör vänstertrafik oxå och motsäger dig alla omdaningar på jobbet eller?
Det är ju livsfarligt att lära sig nått nytt, bättre att fortsätta i gamla invanda spår, då behöver man ju inte tänka öht!

Med tanke på att du tillhör de 500 användarna här som har flest inlägg så kan du ju inte ha sååå begränsad tid. Jag har varit registrerad som användare nästan exakt 2 år längre än dig och du har ett dagssnitt på inlägg som är mer än dubbelt så högt som mitt :angel:

Det är faktiskt ingen som tvingar dig att vara här.
 
Sv: Adressboken är borta!

Förra gången Buke bytte utseende skrev jag ett riktigt patetiskt inlägg. Inte för att gnälla, utan för att förklara för några varför jag försvann.

"Det är så mycket nytt här, jag kan inte lära mig allting, jag lägger av".

:rofl:

Ge det ett par dar, du lär dig. Skulle tro att jag är ungefär dubbelt så gammal som du och rätt datorhandikappad, men kan jag lära mig så kan du.

I Buke-skolan lektion 2 ska du få lära dig hur man gör såna här: :devil:

:angel:
 
Sv: Adressboken är borta!

A_K_N skrev:
Å du tillhör de som helst kör vänstertrafik oxå och motsäger dig alla omdaningar på jobbet eller?
Det är ju livsfarligt att lära sig nått nytt, bättre att fortsätta i gamla invanda spår, då behöver man ju inte tänka öht!

Med tanke på att du tillhör de 500 användarna här som har flest inlägg så kan du ju inte ha sååå begränsad tid. Jag har varit registrerad som användare nästan exakt 2 år längre än dig och du har ett dagssnitt på inlägg som är mer än dubbelt så högt som mitt :angel:

Det är faktiskt ingen som tvingar dig att vara här.
A_K_N: Inte för att det rör dig, men för det första har vi har nyligen fått nya regler på jobbet och den mesta tid jag innan lagt här har varit på raster etc. Den möjligheten har försvunnit. Nu har jag semester, men börjar jobba på tisdag igen. För det andra kommer jag snart bli hästägare och därmed spendera dubbelt så mycket tid i stallet som nu. Ytterligare en begränsning.

Dessa nya förändringar kom verkligen vid en urusel tid för mig!

Och ja, jag tillhör en arbetsgrupp som oftast motsätter sig förändringar pga att dessa ofta minskar säkerheten i vårt jobb, något vi kämpar för att upprätthålla. Efter något år i mitt yrke lär man sig snabbt att: Förändring = dubbelt så mycket jobb för att uppnå samma resultat

Min främsta invändning mot detta system är att det inte alls är användarvänligt! För att göra vad jag gjorde förut krävs minst dubbelt så många knapptryckningar/scrollningar och det tycker jag är USELT!
 
Sv: Adressboken är borta!

Båbbe skrev:
A_K_N: Inte för att det rör dig, men för det första har vi har nyligen fått nya regler på jobbet och den mesta tid jag innan lagt här har varit på raster etc. Den möjligheten har försvunnit. Nu har jag semester, men börjar jobba på tisdag igen. För det andra kommer jag snart bli hästägare och därmed spendera dubbelt så mycket tid i stallet som nu. Ytterligare en begränsning.

Dessa nya förändringar kom verkligen vid en urusel tid för mig!

Jaha och jag och troligtvis de flesta andra användarna här kan öht inte använda oss av internet på jobbet utan får göra det på vår fritid. Och vi tillbringar oxå tid i stallet eller med andra hobbyer.

Jag tycker inte ett dugg synd om dig. BASTA!!!

Båbbe skrev:
Och ja, jag tillhör en arbetsgrupp som oftast motsätter sig förändringar pga att dessa ofta minskar säkerheten i vårt jobb, något vi kämpar för att upprätthålla. Efter något år i mitt yrke lär man sig snabbt att: Förändring = dubbelt så mycket jobb för att uppnå samma resultat

Samma sorts bakåtsträvare har jag oxå på jobbet.
De som säger:
JAG har alltid gjort så här och jag kan inte förstå varför det inte fungerar nu längre.
Kan ju kanske bero på att tekniken utvecklas och då är man tvungen att se över rutinerna!

Båbbe skrev:
Min främsta invändning mot detta system är att det inte alls är användarvänligt! För att göra vad jag gjorde förut krävs minst dubbelt så många knapptryckningar/scrollningar och det tycker jag är USELT!

Då kan du knappast använda dig av datorn särskilt effektivt. Jag behöver inte fler knapptryckningar nu än tidigare, snarare tvärtom i vissa fall :devil:
 
Sv: Adressboken är borta!

A_K_N skrev:
Då kan du knappast använda dig av datorn särskilt effektivt. Jag behöver inte fler knapptryckningar nu än tidigare, snarare tvärtom i vissa fall :devil:


Har du försökt radera 1800 gamla (innan omstruktureringen raderade)mail som osorterade har hamnat i en enda röra och ligger omväxlande i "Inkorgen" och omväxlande i "Mottagna" fast fel mail på fel ställe? Det krävs att man för varje 50 mail klickar in på sida 2 (jag vill inte ta bort de senaste mailen), klickar på markera alla på den sidan, scrollar ned till slutet av sidan, väljer "Radera" i scroll menyn och trycker på rutan "ok". Tidigare markerade man alla, tog bort de man ville ha kvar och tryckte OK så var det klart! Gissa vilket som tar längst tid? Och gissa varför jag är LIIITE negativt inställd efter att ha ägnat 1 timme åt detta onödiga arbete! :devil:

När man först kommer till Bukefalos måste man börja med att klicka bort "Kom ihåg mej" = ytterligare ett extra klick jämfört med förut! :devil:

Från första sidan efter inloggning måste jag klicka på "Inriktningar" under "Forum" för att kunna klicka på det forum jag önskar komma till. :devil:

För att hitta min kompis hemsida måste jag gå in under "Medlemslista" och leta reda på hennes användar-id, ca 4 klick för att komma framåt i listan under aktuell bokstav. Sedan klicka på namnet för att få fram profil + hemsida. Tidigare klickade jag på Adressbok och sedan på namnet. :devil:

Se där 4 exempel iaf! Eller vet du hur man gör dessa operationer snabbare? :confused:
 
Sv: Adressboken är borta!

Du kan både se listan på Bukes startsida, där ser du om de på din lista är online också. Där kan du klicka på namnen och komma in på deras profil.
Men även om du går in på "snabblänkar" - "öppna kompislistan". Då får du ju upp listan med alla användare du sparat och framför dom finns en rund knapp, som lyser grönt om de är online. Det är dom knapparna du kan klicka på för att få fram profilen.

Är kanske lite knasig på att förklara :p

Dock måste du ju lägga till dina vänner på listan först, det är det enda.
 
Senast ändrad:
Sv: Adressboken är borta!

Båbbe skrev:
Har du försökt radera 1800 gamla (innan omstruktureringen raderade)mail som osorterade har hamnat i en enda röra och ligger omväxlande i "Inkorgen" och omväxlande i "Mottagna" fast fel mail på fel ställe? Det krävs att man för varje 50 mail klickar in på sida 2 (jag vill inte ta bort de senaste mailen), klickar på markera alla på den sidan, scrollar ned till slutet av sidan, väljer "Radera" i scroll menyn och trycker på rutan "ok". Tidigare markerade man alla, tog bort de man ville ha kvar och tryckte OK så var det klart! Gissa vilket som tar längst tid? Och gissa varför jag är LIIITE negativt inställd efter att ha ägnat 1 timme åt detta onödiga arbete! :devil:

Gunnar förvarnade i god tid om att PM:en (inte mail) skulle dras ner i antal. Ditt eget fel att det tog lång tid för dig då du inte reducerade PMlistan i tid.
Dessutom kan du idag med en knapptryckning ta hem alla PM i en textfil, det gick öht inte förrut.


Båbbe skrev:
När man först kommer till Bukefalos måste man börja med att klicka bort "Kom ihåg mej" = ytterligare ett extra klick jämfört med förut! :devil:

En gång ja! Det behövde du i gamla Bukefalos oxå!

Båbbe skrev:
Från första sidan efter inloggning måste jag klicka på "Inriktningar" under "Forum" för att kunna klicka på det forum jag önskar komma till. :devil:

Det är bara att klicka på länken FORUM längst upp på sidan så får du upp samtliga underrubriker!

Båbbe skrev:
För att hitta min kompis hemsida måste jag gå in under "Medlemslista" och leta reda på hennes användar-id, ca 4 klick för att komma framåt i listan under aktuell bokstav. Sedan klicka på namnet för att få fram profil + hemsida. Tidigare klickade jag på Adressbok och sedan på namnet. :devil:

Se där 4 exempel iaf! Eller vet du hur man gör dessa operationer snabbare? :confused:


Klicka på snabblänk till vänster om logga ut och klicka på kompislista. Mycket snabbare än förr!

Jag hävdar fortfarande att du är en BAKÅTSTRÄVARE ;) kolla in de nya funktionerna först (det är faktiskt bara att hålla muspekaren över de flesta länkarna eller de nya knapparna för att få en snabbeskrivning av dom, annars kan man ju bemöda sig om att läsa inläggen under samtliga punkter OM BUKEFALOS längst upp till höger) innan du gnäller! SURKART! ;) :devil:
 
Sv: Adressboken är borta!

=A_K_N]Gunnar förvarnade i god tid om att PM:en (inte mail) skulle dras ner i antal. Ditt eget fel att det tog lång tid för dig då du inte reducerade PMlistan i tid.
Dessutom kan du idag med en knapptryckning ta hem alla PM i en textfil, det gick öht inte förrut.

Nu läste du inte mitt inlägg ordentligt. Jag HADE tagit bort alla gamla mail, men de kom tillbaka vartenda ett. De fanns ca 85 mail i boxen INNAN omstruktureringen, EFTER fanns det 1800... Det är därför jag är lilte irriterad.


En gång ja! Det behövde du i gamla Bukefalos oxå!

Näpp inte med min webläsare.

[
COLOR=DarkRed]Det är bara att klicka på länken FORUM längst upp på sidan så får du upp samtliga underrubriker![/COLOR]

Just det. En knapptryckning extra varenda gång...


Klicka på snabblänk till vänster om logga ut och klicka på kompislista. Mycket snabbare än förr!

Ser man på 1 sak som blivit bättre iaf! Har hittat ytterligare 1 faktiskt, det går att skicka samma PM till flera användare samtidigt. Smart när man vill skicka rapport från något evenemang eller hästtitt till flera kompisar samtidigt! ;)

Jag hävdar fortfarande att du är en BAKÅTSTRÄVARE ;) kolla in de nya funktionerna först (det är faktiskt bara att hålla muspekaren över de flesta länkarna eller de nya knapparna för att få en snabbeskrivning av dom, annars kan man ju bemöda sig om att läsa inläggen under samtliga punkter OM BUKEFALOS längst upp till höger) innan du gnäller! SURKART! ;) :devil

För det första bryr jag mig inte ett skvatt om vad du tycker. Den här diskussionen handlar om att jag inte gillar nya systemet. Inte ifall jag gillar dig eller inte...

Se ovan. Jag tycker att efter 1 timmes onödigt arbete pga att några tekniker än en gång ska uppdatera system och skapa merarbete för mig dessutom ger mig rätt att vara sur! VARFÖR ska jag behöva läsa massor av inlägg bara för att nån teknikfantast tycker att det är jättekul att uppdatera system som blir omöjliga för oss vanliga dödliga att använda??? Jag vill kunna använda systemet utan problem med en gång och förstå omedelbart var jag kan hitta gamla funktioner. På sin höjd kan jag acceptera att nya funktioner tillkommer, men jag kan INTE acceptera när bra, gamla funktioner försvinner! :devil:
 
Sv: Adressboken är borta!

Jag skrev det mesta jag ville ha sagt här men jag vill bara tillägga... Jag förstår inte varför du är så arg?
Det känns lite otacksamt mot Gunnar att hoppa på med så mkt kritik redan första o andra dagen :crazy: Tänk vad vi skulle göra om det inte fanns något bukefalos alls? (jag skulle iaf få hemsk abstinens och strunta i om det fanns vissa saker jag inte gillade med buke, bara buke fanns så ;))
 
Sv: Adressboken är borta!

Jag vill också ha tillbaka min adressbok!

De som jag haft mycket kontakt med kommer jag ju ihåg namnen på, men inte på alla :-(
 

Liknande trådar

Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
924
Senast: sjoberga
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
3 462
Hästhantering Hej! Jag har sedan ett tag tillbaka varit medryttare på ett äldre sto som trots sin ålder är väldigt pigg och glad i ridningen. Hon går...
Svar
6
· Visningar
443
Senast: tessan.g
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 272
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Engelsk grammatik
  • Köpa hus
  • Tjockistråden 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp