Sv: Adventskalender till student
Det beror ju på lite hur mkt varje paket får kosta men jag ger några förslag jag själv hade kunnat tänka mig. Man kan ju tänka såhär, studenter har sällan råd med den vardagslyx man kan unna sig när man jobbar, så tänk vad du själv använder när du ska lyxa till det. För min del var det en stor motivation att kunna fixa det mysigt med doftljus m.m. när jag skulle plugga. En annan viktig grej är om man vill ge presentkort, ge på något ställe hon faktiskt kommer kunna ta sig till/använda sig av. Det är lite jobbigt att få på t.ex. ett cafe som inte finns i staden man pluggar osv...
Skönhetsprodukter (ansiktscreme, bra schampoo/balsam, nagellack, handcreme i miniformat som man kan ha med i väskan m.m.)
Medtagbar liten termos för te/kaffe (jag har en från starbucks jag använder sönder)
Presentkort på en
billig bokhandel med kurslitteratur, t.ex. adlibris eller bokus (att få på t.ex. akademibokhandeln gör ingen skillnad eftersom litteraturen är dubbelt så dyr där som på t.ex. adlibris m.m.).
Gott kaffe eller te med bra filter (sånt man inte unnar sig som fattig student)
Överstrykningspennor och bra vanliga pennor
Ny almanacka
Fina mysiga sockor att ha på i hemmet
Doftljus och fina tvålar (alla studenter behöver kunna tvätta händerna

)
Kokbok!
Stavmixer (går att få tag på riktigt billiga)
Smala pärmar att ha lösa insättningsblad i (behov beroende på vad man pluggar.. men i annat fall är det perfekt för att hålla koll på räkningar m.m.)
Presentkort på närliggande matbutik eller "pluggcafe"
Presentkort på resor hem (om man bor någon annanstans än hemstaden) eller bidrag till busskort
Om hon bor i en studentstad och har cykel: punkalagnings-set, små extralampor (går ofta att få gratis från kommunen)
Trosor, strumpor - så tråkigt men så användbart!!
Systrar emellan - "röda veckan"-saker
Ipren/alvedon för sjuka pluggdagar
Koffeintabletter för tentaperioder
Finns som sagt hur mkt som helst och hur konstiga saker som helst, men våga ge lite tråkiga saker också för man behöver det!