Adventskalendertråden 2021

Jag höll på att smälta min mr cake kalender😵🤯 ställde den på en flyttlåda bredvid köksbordet för att jag skulle röja undan så den får plats. Där glömde jag av den. Och tände kaminen. Som var ungefär 1,5 meter från nyss nämnda flyttlåda 😱 vilket jag inser när brasan brunnit i kanske 1,5 timme! Kartongen var helt klart varm, var tvungen att öppna ett av husen som var varmast men tack gode gud att det är choklad av bra kvalitet för den hade inte smält! Ställde in hela skiten i kylskåpet för säkerhets skull 🙈
 
Jag höll på att smälta min mr cake kalender😵🤯 ställde den på en flyttlåda bredvid köksbordet för att jag skulle röja undan så den får plats. Där glömde jag av den. Och tände kaminen. Som var ungefär 1,5 meter från nyss nämnda flyttlåda 😱 vilket jag inser när brasan brunnit i kanske 1,5 timme! Kartongen var helt klart varm, var tvungen att öppna ett av husen som var varmast men tack gode gud att det är choklad av bra kvalitet för den hade inte smält! Ställde in hela skiten i kylskåpet för säkerhets skull 🙈
Förvara den inte i kylskåpet bara.. den kommer inte vara lika god då och det är risk att den blir vit och ful dessutom.
 
Ett nagellack. Förvisso fin färg men jag använder knappt nagellack numera, det här är nog första luckan i kalendern som jag känner att jag lika gärna hade kunnat vara utan 😅 Har dessutom fått två nagellack i gratiskalendrarna från Nordic Feel så antingen får jag börja måla naglarna igen (nog troligt :cautious:) eller så får jag ge alla flaskor till någon som gillar att hålla på med sånt.

IMG_20211118_064357.jpg
 
I så fall, tipsar jag om att det finns där andra produkter i samma kategori finns, oftast precis bredvid produkt till produkt, om du skulle vara nyfiken är det bara att kika runt lite vad där finns.

Da jag aldrig hort talas om Eldorado, och er diskussion om Eldorado som marke. Jag belv nyfiken och forsokte hitta vad de saljer ... tva produkter tydligen :angel: Julkalendern i fraga och en julvast. :confused:
 
Kan med tanke på Eldorado-kalendern tipsa om att jag såg en smink-kalender och en doft(?tror jag)-kalender på Rusta idag för också 150 spänn, om någon letar efter något lite billigare så. Säkert budgetgrejjer, jag tittade inte så noga, men ifall någon gråter över att eldorados är slut! ;):)
 
Okej, nu har jag hämtat ut kalender 11 och 12. Kalendern från Schwarzkopf höll jag på att smygöppna eftersom jag var lite rädd för att vissa av flaskorna kunde ha läckt och liknande.

Det gick alldeles utmärkt tills någon kom och la sig stragetiskt mitt framför 😂

IMG_20211118_173515.jpg
 
Förresten, är det någon som provat något från Allel?
Har fått massor av serum från gratiskalendrarna och en dag/nattkräm (gåva på köpet).
IMG_20211118_174251.jpg
 
Eldorado är ett märke som finns på Willys så alltifrån kaffe till smink 😁
Har för mig att Johan Glans har ett skämt om det
Har för mig han hade någon skämt om kaffe från Eldorado! :D Dricker inte kaffe så har ingen aning om hur gott det är, men vet att många prylar och mat duger fint. Minns dock för över 20 år sedan när jag testade tacokrydda från Eldorado, ingen höjdare! Vet inte hur den är i dag, jag har efter det kört på santa maria och ICAs märke. Men helt klart finns det bra grejer. Betalar tex hellre 8 spänn för 10 paket näsdukar än mer än det dubbla för ett känt märke, jag snyter mig ju bara i skiten.
 
Hehe skämtet handlade om att fruns häst kostade så mkt så det fanns knappt pengar kvar till mat. Så det blev den billigaste dvs eldorado.
(Kommer jag här och lägger mig i :p )
Nja, nästan. Det var att fruns häst kostade så mycket så att det endast fanns en massa konstiga lågprismärken han aldrig förr hört talas om i skåpen, så när han en gång hittade något från eldorado där så blev det "åh eldorado, fint ska det vara" :D
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 390
Senast: Karminnie
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av Magianas blogginlägg om HSP – ”etiketten” Highly sensitive person = högkänslig personlighet – så började jag fundera över...
Svar
0
· Visningar
722
A
Ridning Jag behöver hjälp och önskar tips, råd och tankar från alla som kan, vill och orkar reflektera över min situation. Mitt inlägg är långt...
2 3
Svar
59
· Visningar
12 132
Senast: Anonym
·
Hästmänniskan Ville nog mest skriva av mig, men också få lite råd/tips. Ska väl börja "från början" antar jag. Började rida på ridskola när jag...
Svar
1
· Visningar
1 278
Senast: Buck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023

Omröstningar

Tillbaka
Upp