Advocate och scalibor

Smurfoff

Trådstartare
Hjälp.. Glömde fråga veterinären som nu har semesterstängt. Ska till Turkiet och fick advocate utskrivet , som man ska droppa i nacken. Samt har köpt ett scalibor halsband mot myggen.

Kan man ta båda dessa samtidigt? Vi åker redan på onsdag nu..

Sv: Advocate och scalibor

Skulle inte våga ha det samtidigt ! Fungerar verkligen scalibor mot mygg ?
Så här står det i fass : Interaktioner
Under behandling med Advocate skall inga andra antiparasitära makrocykliska laktoner användas.

Inga interaktioner mellan Advocate och rutinmässigt använda veterinärläkemedel, medicinska eller kirurgiska procedurer har observerats.

Här kan du läsa om det :) Glöm inte för att det ska vara effektivt mot hjärtmasken så ge det innan du åker så det har kommit ut i kroppen på vovven

http://www.fass.se/LIF/produktfakta...NplID=20030402000036&DocTypeID=4&UserTypeID=1

Tesora

Scalibor vet. halsband
Mot fästingar, myggor och fjärilmyggor i upp till 6 månader

Min veterinär sa att ja skulle ha båda.. Men ja glömde fråga om man kunde ta de samtidigt...

Har du använt Scalibor tidigare?

Annars skulle jag vara oerhört försiktig med tanke på vilka biverkningar det kan ge.

nej det har jag inte. jag satt på de igår och hon hade de i några timmar utan problem. igår tog jag dropparna och hon har inte visat något. Dock har jag inte satt på halsbandet nu då hon fick dropparna igår.

Ja, antagligen.
Det är rätt starka grejer.

Mina dvärgpinnar kan inte ha det. Vi kör på prob-deo mot knott och mygg (till viss del även fästingar) i stället och det fungerar bra.

Liknande trådar

Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
11
· Visningar
1 470
Hundhälsa Längesen jag var inloggad här, men nu behöver jag höra från kunniga hundmänniskor. Min 11-åriga hund fick för två veckor sedan dra ut...
Svar
3
· Visningar
871
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: WildWilma
·
Hundhälsa Hej alla! Jag ska försöka att fatta mig så kort jag kan. Jag har en Pomeranianpojke på 4 år. Han har aldrig tidigare haft några problem...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka