Advokat 963

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare ancan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 88
  • Visningar Visningar 9 524
Sv: Advokat 963

Och jag hänger upp mig på att du skriver tresiffriga belopp - för mig är det 3 siffror = 100 - 999 kronor och det är ju väääldigt billigt även för en skogsmullehäst!!!!!
Du kanske menar sexsiffrigt? 100 000 - 999 999 kronor......

Fniss:rofl:så kan man oxå tolka det hela

Lilla Hjärtat verkar tycka att han är en hyvens prick, hon är betäckt tre gånger på denna brunst.
Så nu är det bara att hålla tummarna och hoppas att det går att UL henne i år :crazy: Vore skönt att ha det bekräftat ordentligt innan man ställer henne på lastbilen hem igen.

kanon... som så mkt annat positivt med Claes så har han bra veterinärer också, dom ska nog få till ett ultraljud.

Jag vet om hur svåra ston kan vara:angel:har ju hängt med rätt länge numera...

Du har väl talat om för dom hur svår hon är?

jag fick nys från min tränara om en skäck som var efter uskudar des malais som stod i halmstad.. och när vi kom ner till halmstad var de helt osannoligt där står världens sötaste häst med super stam ( självklart ren halvblods stam från 1904) skäck inriden av Claes själv och färdig betäckt med advokat...!! kan man ha mer tur..?? han e ju bara så snygg!! (har sätt honom live..) så honom rekomendersr jag.. de e ju kul också och ha en fin häst med en annan hoíngst än de vanliga..

Advokat är en hel cool kille som e underbart snäll att rida. Han har underbara gång arter å hoppar jätte bra. han e rädd om sig och har bra teknik. han hoppar ju 130 utan svårigheter. Claes köpte honom i april/maj tror jag det var så därför fick han licensen så sent. Han har haft ca 30 ston i år vad jag vet. ev någon till. Det är värkligen en häst värd att se. Kol svart med stjärn å en sån hals så man bara dör =) han e sååååå läcker. Vid intresse e det väll bara att riga claes brudefort. Advokat står antingen i sin box elle ri sin hage så hemme brukar han vara =)

Så han kom upp i såpass som 30 ston. Bra gjort eftersom han "kom igång sent", och inte var med i katalogerna i våras.

Vet du ngt om hans ev.dräktighetsresultat på stona ännu?

Stor lycka! Pratade med Claes igår och damen är dräktig!!!

De hade till och med lyckats ultraljuda henne, all heder åt de inblandade :bow:

Hur mycket kostade Advokat i år?

Stationsavgift? dygnsavgift?

Är lite sugen på han till nästa år.. :angel:

Jag tror det var samma som Haydn dvs 1500kr vid språng och 4200kr vid levande föl + moms.

Ingen stationsavgift bara dygnsavgift och jag har har för mig att det var 50 eller 80 kr dygnet, kommer inte riktigt ihåg.

Förmodligen är det så.
Claes brukar ha sina hingstar på naturlig betäckning.

Jag hoppas att Advokat får många fina ston nästa säsong, för iom att det var så många år sedan han godkändes, och inte har varit i aveln, så har han fått discpens i 2-3 år-detta trots att han var bruksprovsvinnare:angel:.

Så många bra ston, många visade föl(helst med klass1:smirk:)- så att han får vara kvar i avelsboxen...

Och som sagt-priset är ju väldigt överkomligt!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka