Äldre hund äter valpfoder

Balsim

Trådstartare
Vår äldre hund (grönis) på 9 år som är väldigt kräsen i maten tycker att vår valps foder (Dogge professional puppy) är jättegott, han får sitt foder på morgonen och för att han ska äta på kvällen ger vi valpfoder för att han tycker de är så gott så att han får äta tillsammans med valpen. Min fråga är, så länge vi har koll på vikten och att magen är ok, är de några problem att han fortsätter äta de i kombination med att han får sitt vanliga foder på morgonen? Han har alltid haft mat framme men sen vi skaffade valpen (som är en labbe) kan vi inte ha maten framme med fri tillgång. Han egna foder äter han när han känner för de annars, men han tycker inte de är jättegott. Tyvärr är det inte ett alternativ att byta eftersom han har problem med magen och detta foder håller hans mage i bra skick. (Vi har testat massor av foder men han tröttnar alltid på fodret tillslut). Är de dåligt att ge honom valpfodret?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Har fött upp en kull med valpar, där den valpen jag valde att själv behålla alltid haft väldigt dålig aptit. Jag fick "tvinga"...
Svar
8
· Visningar
1 751
Senast: Bison
·
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
1 006
Senast: Fetaost
·
Småbarn Sonen äter inte så mycket mat. Vid frukost, lunch och middag sitter vi till bords och han får smaka på allting som vi har på tallriken...
2
Svar
20
· Visningar
1 059
Senast: amsway
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
900
Senast: Trassel12
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp