Bukefalos 28 år!

Älskade Sixten!

Lena Furberg

Trådstartare
Picture004.jpg


Så liten plats en katt tar på jorden - så stort tomrum den lämnar efter sig, en hel värld kan inte fylla det! Älskade, älskade, älskade Sixten!!!
 
Sv: Älskade Sixten!

Ja, hela vårt hem är fyllt av tomma platser.... Ändå har vi tre katter till och en stor hund! Men HANS platser ekar tomma.......
 
Sv: Älskade Sixten!

Jamen visst blir det ett stort tomrum efter en liten kisse. Helt plötsligt blir det stor plats på golvet.... :cry:
 
Sv: Älskade Sixten!

Jag förlorade min älskade kisse Selma igår och detta är det värsta jag varit med om. Jag tänker på dig och en liten tröst för mig är att tänka vad många fina älskade katter som gör dom sällskap i himlen. Älskade älskade katt. Vilken stor sorg det är
 
Sv: Älskade Sixten!

Jag förlorade min älskade kisse Selma igår och detta är det värsta jag varit med om. Jag tänker på dig och en liten tröst för mig är att tänka vad många fina älskade katter som gör dom sällskap i himlen. Älskade älskade katt. Vilken stor sorg det är

Vad hände med din Selma? Min Sixten hade lunginflammation och behandlingen tog inte, efter 6 dagar ville vi inte låta honom lida mer, så han fick somna in. Det var fruktansvärt, men han led svårt och det fanns inget val längre.
Men tomrummet efter denna underbara, personliga, fantastiska kisse är oändligt.......
Jag hoppas de väntar på oss vid Regnbågsbron!
 
Sv: Älskade Sixten!

Lilla Selma hade anemi och gick på cortison till och från och nu det sista kändes det som att kroppen bara inte orkade mer. Hon va bara som skin och ben och dom hade till och med problem med att ge henne sprutan för hennes blodkärl va så tunna och sköra att dom gick sönder så hon fick ta de i buken istället vilket kan ta 5-20 min eftersom det inte kommer direkt i blodet med hjärtat slutade slå på 2 sekunder så det fanns inget motstånd alls. Usch jag gråter mest hela tiden. De är så tråkigt och sorgligt. Jag saknar henne
 
Sv: Älskade Sixten!

Ja, det är så otroligt ledsamt..... Sixten fick också sin spruta i magen, men det verkade inte som om det gjorde ont. Sen somnade han successivt, det tog kanske 4-5 minuter. Vi stod med honom och strök honom och fanns med honom, så som han tyckte om. Det var nog skönt för honom att slippa lidandet. För Selma med!
 
Sv: Älskade Sixten!

Det värsta tycker jag är eftersmaken av dåligt samvete. Trots att man vet att man försökt så slår tanken mig att jag kanske skulle försökt lite till. Vi får hoppas att Selma och Sixten vakar över oss. Det är skönt att veta att man inte är ensam med att sörja!
 
Sv: Älskade Sixten!

+ sommarminne

Jag skickar en tröstkram till er båda.
Inget kan uppfylla den plats en katt har. Den platsen kommer alltid finnas kvar i hjärtat.

Tänker på min Lucas som jag fick ta farväl till för tolv år sedan. Han fattas mej ännu även om jag nu minns honom och allt han lärde mej med ett leende.

Ha inte dåligt samvete. Tänk istället på all kärlek som fanns mellan er. Tänk på att ni fick ge era katter den sista gåvan. Att slippa lida mer.
 
Sv: Älskade Sixten!

Tänk att få vara en liten kisse, och få vara så högt älskad...

Lyckliga Sixten!!! och alla andra djur som får bli älskade och saknade!

Och många, många kramar till dig, Lena, som har förmågan att älska ett djur så!

Milene, som fortfarande saknar sin Bingo efter två år - varje dag... :cry:
 
Senast ändrad:
Sv: Älskade Sixten!

Det värsta tycker jag är eftersmaken av dåligt samvete. Trots att man vet att man försökt så slår tanken mig att jag kanske skulle försökt lite till. Vi får hoppas att Selma och Sixten vakar över oss. Det är skönt att veta att man inte är ensam med att sörja!

Det känner jag med! Att vi borde förstått att hans konstiga hosta ibland inte alls var hårbollar... Om vi åkt till veterinären en vecka tidigare, så kanske...... Men det hjälper inte att tänka så. Ingen har facit i hand. Och det viktigaste är att våra kissekatter inte lider mer utan fick somna, lugnt och smärtfritt.
 
Sv: Älskade Sixten!

Fin han var :love:

Fick ta bort våran hemlösing i måndags. Hemlös till trots har han lämnat efter sig ett hål i vardagen. Man väntar på att höra hans lessna mjaoande när man går ut sent på kvällen. Se honom ligga på rygg och åla sig flera meter på gräset som en larv... Inget av det kommer man få se eller höra mer :(
 
Sv: Älskade Sixten!

Vad fin han var!
Jag har inte förlorat någon katt ännu men bävar inför den dagen våra två älsklingar inte finns mer. Det är illa nog att ha haft jourhemskatter som man fäst sig vid och som måst flytta.
Tröstkram till dig!
 

Liknande trådar

Katthälsa Känner att jag behöver ventilera lite. Jag har en honkatt ungefär 10 år gammal. Hon kommer från det lokala katthemmet och har bott hos...
Svar
9
· Visningar
944
Senast: Sassy
·
Övr. Katt Idag finns inga ord. Bara tårar och ett oändligt svart mörker. Ensamhet och en brutal och obarmhärtig sorg som sliter i bröstet. Elvis...
Svar
16
· Visningar
1 804
Senast: Eva S
·
Kropp & Själ Jag har i snart 3 månader tränat på gymmet 2 dagar i veckan, mest styrketräning. Har väl blivit lite starkare och sådär och det är...
Svar
9
· Visningar
431
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 730
Senast: cherie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Försäkring
  • Ny valp med katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp