Bukefalos 28 år!

Ändringar i sidhuvudet

Som ni kanske sett har jag gjort en del ändringar i sidhuvudet.

Menyn har ett nytt utseende som underlättar handhavandet framförallt på mobiler, de tidigare länkarna var väldigt små och svåra att pricka rätt.

Menyn och reklambannern tar även upp mindre plats än tidigare. Jag tycker även att det ser bättre ut.
Några kommer säkert ogilla att alla länkar inte är direkt synliga, de är dock snabbt tillgängliga. Förhoppningsvis vänjer sig de flesta ganska fort.
 
Jag hittar ingenstans och ingenting :(

Surfar från mobilen. Kom hit till tråden från förstasidan/dagens mest lästa trådar och fick sedan backa tillbaka när jag sedan inte tar mig vidare till någon forumdel jag vill till.

Tråkigt och svårsurfat.
Enda fördelen är om man som bukeberoende vill bli av med beroendet.

Nya inlägg och notiser är det jag använder mig utav mest.
 
Jag har en Samsung Galaxy 3 och jag får reklamen vågrätt från vänster sida till höger sida av skärmen.

Men själva Buke kommer som en smal tarm lodrätt utmed vänster sida av skärmen, kanske 1 cm bred.
Resten är det ingenting på.

Rätt irriterande att jag måste använda fingrarna och förstora texten hela tiden så den går att läsa

:( :cry:

Samma här med min S3:a
Nya sidan blev i princip helt obrukbar via mobil. La ner försöken att använda sidan via mobil.
Även från dator är det rörigt och svåröverskådligt.

Hade inga problem alls med den gamla sidan via mobil. Bara att förstora upp lite så klickade man rätt. Så blir det ju med alla sidor i en mobil....
 
Jag läser nästan uteslutande "nya inlägg" Dumt att den snabbknappen försvann

Samma här. Om jag har läst en lång tråd så går jag inte tillbaka utan trycker "Nya inlägg" för att se vad med som är aktuellt på forumen. Nu krävdes det att jag läste den här tråden för att ens hitta knappen, så upplägget kändes inte helt logiskt. Jag vet inte om jag någonsin klagat på forumuppdateringar tidigare men det här kändes inte som någon lyckad förändring.
 
Samma här med min S3:a
Nya sidan blev i princip helt obrukbar via mobil. La ner försöken att använda sidan via mobil.
Även från dator är det rörigt och svåröverskådligt.

Hade inga problem alls med den gamla sidan via mobil. Bara att förstora upp lite så klickade man rätt. Så blir det ju med alla sidor i en mobil....

Samma för mig. Dessutom blev det väldigt konstigt på mobilen när jag väl klickat in mig på en tråd. Den visas då bara i en tredjedels bredd, istället för att fylla hela skärmen. Uj, så smått! :)
 
Fortsätt gärna diskussionen i Tredje gången gillt - tråden. Då den handlar om den meny som finns nu.
 
Nu blev det bättre på datorn.
Men det funkar fortfarande inte på min mobil (Samsung Galaxy s2) utan bilden är halv och texten galet liten. Ledsen men det går ej att surfa på sidan från mobilen i nuläget :(
 
Nuuuu börjar det likna något! :D Men vad sägs om lite ljusare bakgrund? Hade varit finare (och tydligare) så tror jag.
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Jag har flyttat snabbknappen för att byta till Mörk respektive Ljus layout från den övre gröna menyn till den vita/svarta undermenyn...
Svar
13
· Visningar
1 709
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 413
Senast: Calmiche
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 746
Senast: Rie
·
  • Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
8 095
Senast: Dimmoln
·

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Melatonin
  • Tittar in i ditt kök del 27

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp