ändringar i stallavtal

Rätt säkerligen svart. Kontanta pengar, trots att jag frågat efter det inget kvitto på betalningar, jag hittar inget företag där stallet skulle ingå (kontraktet är skrivet på stallägaren som person). Många utgifter läggs nog dock på gifte partnern till stallägaren som har eget företag med mkt maskiner som även används för stallet.

Ifrån sista samtalet har stallägaren mest bara sagt hej när jag är i stallet, igår kom sms med fråga om när jag tänker flytta, jag skött över det på på att det beror på stallägaren precis som vi diskuterat senast. Får då sms tillbaka om mer klagomål om pedanteri och sedan nytt sms om att hen vill veta när jag tänker flytta.
Svara att du tänkt flytta snarast och se vad den andre svarar på det..
 
Jag ser sms som ett perfekt sätt att hålla koll på en konversation... Då finns den ju tom nedskriven... Så skulle utan problem fortsätta ha diskussionen på sms.

Mitt svar till stallägaren hade glasklart varit "flyttar så fort jag vet att det inte innebär några merkostnader för mej". För att se vad stallägaren svarar på det...
 
Jag ser sms som ett perfekt sätt att hålla koll på en konversation... Då finns den ju tom nedskriven... Så skulle utan problem fortsätta ha diskussionen på sms.

Mitt svar till stallägaren hade glasklart varit "flyttar så fort jag vet att det inte innebär några merkostnader för mej". För att se vad stallägaren svarar på det...

Alltså det går självklart att ta allt tjafs på sms och sen nicka och hälsa i stallet ?

Det var inte riktigt ”vad som går” som jag svarade på . Jag är helt allergisk mot folks sms lösningar ang konflikter allmänt som sagt oavsett ämne.

Men otroligt många tycker helt uppenbarligen det är guld för att ”slippa” konflikter. Vilket jag inte fattar . Man slipper inte konflikter på det sättet alls enligt mina prioriteringar . Men jag inser att många tycker något annat .
 
Alltså det går självklart att ta allt tjafs på sms och sen nicka och hälsa i stallet ?

Det var inte riktigt ”vad som går” som jag svarade på . Jag är helt allergisk mot folks sms lösningar ang konflikter allmänt som sagt oavsett ämne.

Men otroligt många tycker helt uppenbarligen det är guld för att ”slippa” konflikter. Vilket jag inte fattar . Man slipper inte konflikter på det sättet alls enligt mina prioriteringar . Men jag inser att många tycker något annat .

Det är inte konflikten jag är ute efter... Det är konversationen som blir svart på vit... Dvs väldigt svårt för stallägaren att säga "så sa jag inte" ...
 
Så jag försökte vara lite tyst och försiktig för man vet aldrig vem som läser. För inte hade jag tänkt stå kvar hela uppsägningstiden januari med ut...

Iallafall; fler korkade sms kom, jag sket i att svara, sedan i går så bestämer sig stallägaren för att itne bara hålla på och sms:a och sedan bara säga hej i stallet utan tar det faktiskt muntligen. Jag står igen på mig, jag gör inget underligt och hon bryter emot kontraktet om hon vill aplicera nya kontraktet under uppsägnignstiden. Jag har erbjudit mig att flytta ut tidigare emot att hon betalar tillbaka hyra för redan förskottsbetalad månad men hon har ju inte velat det. Hon skriker allt mer rabiat (min mamma och tonårsmedryttaren till andra hästen med sin mamma är med och ser också helt klart ut att reagera på varför människan står och skriker. Så hon skriker på, jag är duktig och håller mig lugn och saklig. Stallägarens man kommer till slut för att hon skriker så och säger att kan vi inte bara lösa det och betala tillbaka för december. Men var skitbestämt på att då ska vi ut NU. Så var bara att ringa nya stallägaren dit vi hittat plats och fråga om det gick att komma igår kväll för att ströa upp boxar, hitta släp och flytta dem idag. Känns som en stor lättnad.
Snäsig och otrevlig först idag med sedan var det lite bättre. Men inget hejdå precis. Jäkla inkompetent och rabiat människa:mad: Trött man blir.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Nu behöver jag råd! Jag har en häst som är mycket känslig i magen och kan inte äta vilket hö/silage som helst utan får lätt diarré. Där...
Svar
16
· Visningar
2 322
Senast: Alexandra_W
·
Hästmänniskan Vill gärna ha lite synpunkter på det här uppstallningsavtalet :bow: UPPSTALLNINGKONTRAKT Häst Namn: Född: Ras...
Svar
9
· Visningar
5 010
Senast: JustInCase
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
1 880
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp