Ännu en rastråd

Lätt: Bostonterrier.
Gladare hund får du leta efter. Riktiga knasbollar.
Min hane väger 8 kg. Cockerstorlek.
Han är med på löprundan, på uteritten och i längdspåret utan problem och chillar ned så fort man "nattar" honom.
(Växlar snabbt om till "sola och bada"-mode ;-)

Intensiv och sprallig,
"meshundar" brukar tycka att han är lite väl fysisk ibland.
Han är fem år nu och är lika lattjo som för fem år sedan, om än lydigare :)

Jag har tyvärr jättetråkiga erfarenheter av Pinschrar. :( De jag har stött på är för hårda i huvudet och har krävt för mycket stimulans av sina mattar för att deras relation skall fungera. Det har slutat i olyckliga, osäkra, högljudda och dominerande hundar. Kudos till dem som har format mysiga och självsäkra individer. :up:
 
N
Lätt: Bostonterrier.
Gladare hund får du leta efter. Riktiga knasbollar.
Min hane väger 8 kg. Cockerstorlek.
Han är med på löprundan, på uteritten och i längdspåret utan problem och chillar ned så fort man "nattar" honom.
(Växlar snabbt om till "sola och bada"-mode ;-)

Intensiv och sprallig,
"meshundar" brukar tycka att han är lite väl fysisk ibland.
Han är fem år nu och är lika lattjo som för fem år sedan, om än lydigare :)

Jag har tyvärr jättetråkiga erfarenheter av Pinschrar. :( De jag har stött på är för hårda i huvudet och har krävt för mycket stimulans av sina mattar för att deras relation skall fungera. Det har slutat i olyckliga, osäkra, högljudda och dominerande hundar. Kudos till dem som har format mysiga och självsäkra individer. :up:

Låter som något som skulle kunna passa, en ras jag inte tänkt på :) Är lite avig mot hundar med platt nos och har aldrig sett en Bostonterrier irl. Men ska fråga mina kollegor om andningsproblem hos rasen.
 
Hmm, nu går jag kanske lite mot vad jag själv tycker, men en Parson? Gillar väl iofs lite mer aktivitet, men tåliga, snabba och de jag känner är keliga.

JRT/PRT och Border terrier är också raser jag funderat på!
Även andra terriers som är lite högbenta typ lakeland terrer men de har jag aldrig sett i verkligheten.
 
JRT/PRT och Border terrier är också raser jag funderat på!
Även andra terriers som är lite högbenta typ lakeland terrer men de har jag aldrig sett i verkligheten.
Lakeland är trevliga! Har haft en uppfödare i grannbyn som alltid haft fina hundar, nu har hon nog lagt ner pga hög ålder, men trevlig ras. Fast så älskar jag iofs terriers:p
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp