Ännu en tråd om strassermetoden...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Grålly

Trådstartare
Jag har letat i andra trådar men hittar bara tjafstrådar, och vill nu starta en ICKE-tjafstråd ang. Strassermetoden. Jag har hört talas om detta, har bl.a. fått höra att vissa kallar strasser-verkningen den "den blodiga metoden" osv., och blev väldigt nyfiken på varför. Finns det vissa som har hästar enligt strasser, vissa verkar enligt strasser, vissa rider enligt strasser, eller hur är det egentligen? Jag har egen häst, men vet trots det inte mycket om 'vanlig' verkning heller. Jag ställer upp min häst, hovslagaren gör sitt jobb och klart! Nu vill jag gärna höra om hur man verkar på "det vanliga sättet", och varför man verkar på det sättet. Vill även höra hur man verkar enligt strasser, och varför, vad man åstadkommer med hoven i de båda verkningssätten. Ni får gärna sätta in bilder på vanligt verkade hovar och på strasserverkade hovar. Har ni förslag på en tråd där jag kan hitta svaren på mina frågor så länka, tack.
 
Sv: Ännu en tråd om strassermetoden...

Det finns redan en tråd om olika barfotametoder, jag föreslår att man skriver sin frågeställning där och att vi håller oss till en tråd för detta ämne istället för flera olika.

Boj/moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 593
Senast: Stereo
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 650
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
2 169
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Jag hittar bara gamla trådar om Biotin och dåliga hovar och tänkte passa på att starta en ny då min häst har problem med framförallt...
Svar
18
· Visningar
1 658
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp