Ännu ett hingstval

Sv: Ännu ett hingstval

Men halloj!!
Att du hittat hit..!Basta stallet att fa tips pa!:D

Hur blev det med Dirco tanken da?

Vanta tills nasta vecka nar jag ar hemma i swe igen sa ska vi borja spana, men en fraga, ska du betacka i ar alltsa??

(i ovrigt allt bra har, de andra ar magsjuka men en gammal italien mage verkara klara allt...:p) Kram

Japp :banana: Har börjat snöa nu o Lovisa har kämpat i timmar idag med att få på broddarna medan jag sitter på biblioteket..

Dirco finns kvar där någonstans men jag är inte såå imponerad av honom och hans avkommor. Saknar den där wow-känslan.

Du får ta och komma hem helt enkelt så det kan diskuteras vidare!

Betäckning i år beror på om jag hittar ngn snygg pojke och på hur det går för oss på tävlingsbanorna.. Bland annat.

(Kul att du sitter på Bukefalos på semestern... :D )
 
Sv: Ännu ett hingstval

Om du sett Hip Hop när han vann båda 150-hoppningarna på Flyinge hade du nog "tyckt nåt" Lycka till
 
Sv: Ännu ett hingstval

Om du sett Hip Hop när han vann båda 150-hoppningarna på Flyinge hade du nog "tyckt nåt" Lycka till

Hip Hop gillar jag skarpt (har jag sagt ngt annat :confused: ), men min fundering vad gäller honom var om lågställdheten kan slå igenom från Feliciano. Vill inte ha en låg lång korv ;) vilket jag tror skulle bli fallet om jag valde Fillen själv, är därför tveksam till att använda hans son..
 
Sv: Ännu ett hingstval

Vad tycker du om Cuper,Camaro M,Cortus och Quite Easy?

Cuper- blir lite väl mkt Corde i min smak
Camaro M- finns med på listan men där blir det Landgraf x 2. Bra/ dåligt :confused:
Cortus- förtjust i blodet men inte så imponerad av avkommorna jag sett
Quite Easy- fått mer än nog med ston redan
 
Sv: Ännu ett hingstval

(kan inte halla mig borta :o)

Men halla har du glomt snygg-Knutte?? Han ar ju efter Cortus... Fast annars har man kanske inte sett sa manga.

Jag hade inte oroat mig for att hip hop skulle bli grovt pa din, tycker hon ar ganska adel. Jag hade mer tankt pa att ta nan med lugnt huvud i forsta hand och som ger korrekt extrior.
 
Sv: Ännu ett hingstval

(kan inte halla mig borta :o)

Men halla har du glomt snygg-Knutte?? Han ar ju efter Cortus... Fast annars har man kanske inte sett sa manga.

Jag hade inte oroat mig for att hip hop skulle bli grovt pa din, tycker hon ar ganska adel. Jag hade mer tankt pa att ta nan med lugnt huvud i forsta hand och som ger korrekt extrior.

Nä, har inte glömt snygg-knutte ;) Men var han så rolig i övrigt??? Nja säger jag. Dessutom vill jag minnas att han var lång i ryggen??

Hip Hop tror jag inte blir grovt men kanske lågt i dubbel bemärkelse, tänk om Fillen slår igenom och det bli en rektangel på 160 :eek: Har sett så mkt både och från honom. Dock stort plus för huvudet, undrar hur Hip Hopsarna blir.

Jo jag håller med, några förslag?? ;)

Dags att du kommer hem!
 
Sv: Ännu ett hingstval

Ny hingst på listan; Cagancho :bump: Vad säger ni?? Här får jag Calido (Cantus :love:)-blodet, temperament och förhoppningsvis både gång, utseende och hoppförmåga. Eller har jag fel?
 
Sv: Ännu ett hingstval

Cagancho gillar jag!
Han är snygg och ska vara väldigt trevlig själv.
och såklart en stam att drömma om :love:
 
Sv: Ännu ett hingstval

chapman finns ju alltid han är annars mkt underskattad av oss stoägare ska själv ha honom till 2st sto
sto 1 nebraska hertigen [fin stam va !
2 neapel flu

det tredje stoet gå till min egna uppfödning som gå bruksprovet i år e burgraf cantus:eek:
 
Sv: Ännu ett hingstval

Ja, vet inte varför jag inte tänkt på Cagancho tidigare :confused: Borde passa riktigt bra! Ngn som har bild på lite äldre avkommor? De äldsta borde ju bli fem i år..

Chapman tror jag inte är aktuell, men Burggraf-Cantus låter minst sagt spännande!!! Vad finns det i tredje led? Hur gammal? Kan man få lite förhandsinfo kanske :bump: ?
 
Sv: Ännu ett hingstval

burgraf cantus ibrahim vill du att jag skicka bild och info
 
Sv: Ännu ett hingstval

burgraf cantus ibrahim vill du att jag skicka bild och info

Låter spännande, gärna!

Annars vill jag gärna höra synpunter på Caganchos benställning. Som jag förstått det är den inte helt korrekt? Så inte heller mitt sto (inåttåad ena fram). Dumt att ens tänka tanken?
 
Sv: Ännu ett hingstval

Jag kan inte säga ngt om Cagancho, men om Calido blodet. Vi har en Calido hingst på gården och han är helt fantastisk ! Temperamentet är det absolut bästa tänkbara på ALLA sätt.
Hans hoppning är makalös - superteknik, avstamp han har allt !
Han har jättebra gångarter med stort plus för galoppen.
 
Sv: Ännu ett hingstval

Tankte pa Careful och Iowa..? Eller Verdi som de har pa eklunda, sa himla fin typ pa...
 
Sv: Ännu ett hingstval

Har också tittat på dem.. Men Iowa är så pytteliten, Careful är fin och med på listan! Ingen synpunkt på Cagancho?
 
Sv: Ännu ett hingstval

Hottar upp tråden. Börjar närma sig om man skulle betäcka i år..

På listan står nu bland andra:

Cagancho
Heartbeat
Ludwigs Champion

Men inte fallit pladask för någon. Skulle gärna se dem live igen ( har sett både Cagancho och Heartbeat men det var innan jag hade denna dam att fundera på pojkvän till).

Exteriört är kraven långa ben och kort rygg, dock gärna med lite massa. Huvudmässigt framförallt coolt. Hoppmässigt försiktigt med massa scoop. Gångmässigt önskas i första hand stor galopp. Och så massa utstrålning!

Själv är damen oerhört ridbar och arbetsvillig men lång i ryggen och med korta ben. Kan peta en bom men har ett hjärta av guld. Har en del nerv så inget "fladdrigt". Fler förslag/synpunkter?
 

Liknande trådar

Avel Har ett välhoppande dressyrsto efter Briar och sedan fullblod på mödernet. Vi vill gärna lägga på en hopphingst för att få ett rent...
Svar
17
· Visningar
2 112
Senast: Långnos
·
L
Avel Har fått stoet skadat, hon behöver konvalescens. Tanken dyker då upp att betäcka henne i år så får hon den vila hon behöver. Hon är...
Svar
11
· Visningar
1 075
Senast: aicha
·
Z
Avel Skulle vara tacksam för förslag på hingst till vår prinsessa! Stoet är född -04 e.Irco Mena-Carismo. Söker en snygg hopphingst med...
Svar
8
· Visningar
1 192
Senast: QuickStar
·
K
Avel Jag söker efter en hopphingst som lämnar tuffa och modiga avkommor. Mitt sto har jättebra temperament men jag hade velat ha det där...
2
Svar
24
· Visningar
2 473
Senast: Splittan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Min sambo mår dåligt av hunden
  • Bra torrfoder
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp