Hingst med hopp till Briar-xx sto?

Långnos

Trådstartare
Har ett välhoppande dressyrsto efter Briar och sedan fullblod på mödernet. Vi vill gärna lägga på en hopphingst för att få ett rent hoppföl som förhoppningsvis även rör sig trevligt med trevlig ridbarhet. Mest på grund av att jag själv är mer hopp än dressyrinriktad. Stoet har placeringar i svår dressyr och utbildad GP. Urtypen av ett Briar-xx sto med enormt mycket nerv, het och speciell i ridningen. Men till det positiva en enorm arbetsvilja,mycket gång, orädd och snygg sida!
Hoppar fantastiskt lätt och explosivt.
Exteriört 165 cm, något lång i ryggen. Bra benställning och hovkvalitet.

Vill ha en scoopig hingst med coolt temperament och hög ridbarhet.
Förslag?
 
MrVain GJ skulle jag titta på till henne
Tack! Inte risk att mankhöjden blir i minsta laget med två så "små" hästar? Var själv lite inne på Holstein? Såg bland annat en hingst Cancara (Cassini I-Corofino I) som verkar ha ett enormt hopp och lämna ridbara avkommor. Är ju en ren djungel att välja. Finns så många fina:crazy:
 
Jag har lagt Hip Hop på mitt Briar sto men hon har inte xx förrän som mormors mor osv. Vill ha en coolare pålle med hopp och bra gång. Min har med mkt nerv och är lite enmanshäst, accepterar inte nya ryttare utan att ha lite synpunkter, men är sen otroligt samarbetsvillig Har haft bland annat King Louie som stark 2:a om inte hon tog sig med Hip Hop. Men kan erkänna att jag nu i höst även tittat på Mr Vain GJ som kandidat om det blir fler gånger. Tycker han ser trevlig ut sen är det ju svårt att veta vad det blir men man måste ju våga chansa med!
 
Fast min är ju 175 cm hög och har lämnat stort så jag har ju inga problem med att titta på mindre hingstar. Din var som sagt inte lika stor så det får man ha i beräkningen. Har hon haft föl tidigare?
 
Fast min är ju 175 cm hög och har lämnat stort så jag har ju inga problem med att titta på mindre hingstar. Din var som sagt inte lika stor så det får man ha i beräkningen. Har hon haft föl tidigare?
Nej hon har inte haft föl tidigare, men hennes mamma har haft ett föl till efter Robin Z. Ser precis ut som en Robin Z avkomma. Modell grövre inte så fin exteriör. Men vet dessvärre inget mer om stoets mamma.
 
Jag har lagt Hip Hop på mitt Briar sto men hon har inte xx förrän som mormors mor osv. Vill ha en coolare pålle med hopp och bra gång. Min har med mkt nerv och är lite enmanshäst, accepterar inte nya ryttare utan att ha lite synpunkter, men är sen otroligt samarbetsvillig Har haft bland annat King Louie som stark 2:a om inte hon tog sig med Hip Hop. Men kan erkänna att jag nu i höst även tittat på Mr Vain GJ som kandidat om det blir fler gånger. Tycker han ser trevlig ut sen är det ju svårt att veta vad det blir men man måste ju våga chansa med!
Hip Hop kanske man ska kolla på, men är nog generellt sett ute efter något mer internationellt och gärna tyskt. Har en Holsteinavkomma själv som jag bara älskar. Enormt hopp, snygg sida, rörlig och elastisk trots 175 cm. Är själv ganska lång så vill försöka få en 170 avkomma. Tänk om man kunde beställa. givetvis svår när jag inte vet vad stoet nedärver. Men hon är bara 11 så förhoppningsvis kan vi få flera fina föl:banana:
 
Nej hon har inte haft föl tidigare, men hennes mamma har haft ett föl till efter Robin Z. Ser precis ut som en Robin Z avkomma. Modell grövre inte så fin exteriör. Men vet dessvärre inget mer om stoets mamma.
Har du kollat på blup.se?
 
Favorit Ask kanske? 175 hög och verkar lämna stora snälla avkommor. Inte Holsteinare, men han har en fantastisk stam med riktigt bra hoppblod.
 
Vad är det för fullblod på mödernet?Tänker annars att Kannatol kan vara värd o titta på hur han utvecklats nu till 4åring
 
Cassiniblod är ju ofta trevligt så jag tycker Cici Senjor var ett bra förslag. Annars fanns ju Comfortuna men det verkar ju inte som att han kommer finns här i år. Click and Cash är en av mina favoriter. Contant Q kanske?
 
Cosmeo (ligger 5a på blupen) såg honom på en hingsvisning för flera år sedan och blev kär! Supersnygg, cool och med ett jättefint språng med tre bra gångarter.
Casallco tycker jag är jättefin och de avkommor jag har sett är bra
Kannatol som är nämnd ovan blev jag också helt kär i när jag såg honom på bruksprovet, han är verkligen en modern hopphäst.
 
Cosmeo (ligger 5a på blupen) såg honom på en hingsvisning för flera år sedan och blev kär! Supersnygg, cool och med ett jättefint språng med tre bra gångarter.
Casallco tycker jag är jättefin och de avkommor jag har sett är bra
Kannatol som är nämnd ovan blev jag också helt kär i när jag såg honom på bruksprovet, han är verkligen en modern hopphäst.
Casallco tyckte jag också såg trevlig ut, likaså funderade vi lite på att lägga Kannan direkt. Ska tydligen lämna avkommor med trevligt temperament
 
Vet inte mer än att mamman är importerat fullblod från Australien.

De andra i familjen har kärat ner sig i Diarado men vet inte riktigt vad han lämnar? Såg på blup att benställning och skritt-trav inte såg så trevligt ut.

Usch det är en riktigt djungel detta! Inne på att åka ner till Neumunster 4 feb för att se på många holsteiner hingstar!
 

Liknande trådar

Avel Hej! Mitt älskade sto har pga skada fått lägga ner sin tävlingskarriär. Hon fick 2019 ett föl e. Action Man Ask och nu är jag så sugen...
Svar
3
· Visningar
1 046
Senast: Fannybadh
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 099
Senast: Jate Volim
·
Avel Har lite lösa funderingar på att ev betäcka mitt xx sto. Be my chief - music streak. ca 161 cm...
2
Svar
21
· Visningar
3 006
Senast: rostad
·
Avel Jag går i hingstfunderingar till mitt sto som skall betäckas nu under våren. F. 2003 170cm hög e. Rubiquil (Rubinstein I) u. Inette ue...
Svar
0
· Visningar
1 509

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp