Äntligen är han här!

Näeee gud va sööt! :love:
Vill ha vill ha! Fast jag nöjer mig med min dalmatin! hehe :D

-----------------
Miss Vanessa är min Princessa
 
"Hej du stora värld..här kommer jag" :D

Ruskigt söt! :love:
och har han inte tassar som är några storlekar för stora? :love: :love: :love:
Saknar valptassar, valpmage och sovande valp :love:
 
Åhhh, vad underbart söt!! :love:

Men jag är ändå mest Beaglemänniska!!Hur gammal är beaglen? Jagar ni med honom/henne? (Kollade visst inte så noga på bilden... :o)

Vi har haft beaglar i min familj sen jag var nio år. Vill jättegärna skaffa en egen, men är lite tveksam till det eftersom ingen av oss jagar...

Lycka till med valpisen!!
 
Han är 2,5 år gammal och används till drevjakt på hare och rådjur, hoppas även att han ska vilja driva räv i framtiden... Han är en himla go kille med en hemskt stor egen vilja och en enorm envishet. :crazy:

Beaglar är verkligen helmysiga, men jag skulle inte vilja ha en om vi inte jagade. Kan ni inte hitta en beagle som inte är intresserad av jakt? :idea: Då får man ju visserligen inte en valp, men det finns säkert jägare som har "felaktiga" beaglar som inte går att använda till det de var tänkta!

/ Digge
 
åhh , vilken liten sötnos.
jag som senast idag satt och förklarade
varför jag inte skulle vilja ha valp igen kom
nu genast på varför det är så mysigt :love: ;) :D
 
Jo, har funderat på det. Det finns ju även kennlar som inte inriktar sig på jakt, men de har ju inte så hög status i beaglevärlden...

Pappa tjatar lite på mig om att vi ska ta över Molle, eftersom han inte skallar. Driver gör han, men det låter inte nåt... Av rent själviska skäl skulle vi ju kunna det, men lille hunden är ju van att ha en trädgård att gå ut i på egen hand. tror inte han skulle trivas med att flytta till lägenhet.

Molle är 1,5 år och sen har vi en "adoptivbeagle" som är 7 år. Mälardrotts Rulle heter han, dubbelchampion och ganska mycket avlad på. Har du hört talas om honom? En som vi hade innan hette Tassebo Dacke och blev dubbelchampion när vi hade honom. Även han var avelsregistrerad och han är pappa till en hög med kullar!! Tyvärr gick han och dog mitt under jakt i mars 2002... Bara 5 år gammal... Det var efter det vi tog hand om Rulle.

Nu gled jag visst ifrån ämnet lite... Hoppas det inte stör tråden för mycket!!

Men, ja, ska fundera på ras. Det lutar starkt mot att det blir någon annan ras dock!!
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 109
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Var till vc idag för min andra dos av järn intravenöst, fick en förra veckan också. Fick vänta ett tag efter bokad tid vilket jag...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
7 865
Senast: Rosett
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 974
  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 617
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp