Äntligen!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jobb!
Äntligen ska man få börja jobba igen! Det är nästan exakt ett år sedan som jag sa upp mig och slutade jobbet jag hade då som manager för en hästranch turridnings-business här i Australien.

Det är ju dock inte helt billigt att resa runt i världen så min kassa har verkligen sinat sedan dess men fylld på minnen och många erfarenheter rikare! Har tickat av några bucketlist-saker och för ca 3-4 månader sedan sa jag till min pv att "jag ska jobba som biluthyrare på just den här firman. Det är vad jag vill".
Och jag svängde iväg ett mail till dom utan vidare. Fick svar att det inte fanns något jobb men lämna gärna CV ändå.
Skickade mitt CV och sen hördes inget.

Efter en månad blev jag taggad på fb av en kompis och det var bilfirman som hade annons om att de sökte folk.
Jag skickade ett meddelande om de hade kvar min CV och bla bla... "jaa kan du komma hit så vi får prata med dig"

Jag trodde det var en arbetsintervju men när jag kom dit satte dom kontraktet i handen på mig och börja visa mig runt...

Dom skulle höra av sig när det var dags att börja och iom mitt arbetstillstånd inte trädde i kraft förrän om typ 10 dagar då och sedan hade jag ytterligare en veckas resa redan bikat så sa vi att vi skulle höras när jag kom hem från min resa.

Det är 4 veckor sedan.
Jag har sedan dess pratat då och då med bilfirman men dom har sagt hela tiden "förhoppningsvis inom ett par veckor" och eftersom jag levt på min pv's pengar senaste veckorna så har jag sagt att fan om det här rinner ut i sanden nu... och att jag ska höra mig för om andra jobb. Han har dock inget emot att jag inte jobbar men jag vill tillföra lite till vårt hushåll med liksom.

Vi klarar oss preciiiis på hans lön men sparande går inte och inget får ju gå sönder typ (bil, moppe, kyl, tvättmaskin mm).

Jag har fortf hjälpt till på hästranchen ca 1 dag i veckan och fått ersättning för det men senaste veckorna har dom inte behövt mig där så då utgår ju den lilla men väldigt behövliga penningen.

Men idag då ringde dom äntligen från biluthyrningen och jag startar på måndag!!
Det jobbet på den firman jag verkligen ville!

Hoppas jag kommer ihåg hur man "jobbar" :nailbiting::rofl:

:banana:
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Har haft en jobbig natt med brist på sömn och öron som bråkat. De har vätska bakom trumhinnorna som beter sig störigt så att det trycker...
Svar
0
· Visningar
631
Senast: Enya
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag har tänkt VÄLDIGT mycket idag. Eller inte bara idag men MEST idag. Men om jag ska börja nånstans så var det med bråket eller hur jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 699
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok En sak som jag var rädd för innan jag skilde mig var att det skulle vara plågsamt att vara ensam och att jag skulle “längta ihjäl mig”...
Svar
18
· Visningar
1 854
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Vet inte om jag bara haft otur eller om det är något annat tok. De senaste 5 åren har jag varit på 5 olika arbetsplatser. 2018 var jag...
Svar
4
· Visningar
1 715
Senast: Gotthard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kemisk kastration?
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp