Vet inte om jag bara haft otur eller om det är något annat tok. De senaste 5 åren har jag varit på 5 olika arbetsplatser. 2018 var jag sjukskriven flera månader på grund av utmattningssyndrom. Fick ingen hjälp alls av min arbetsplats, ingen rehabilitering utan bara några läkarbesök. Jag blev inte deprimerad men var rejält slutkörd. Blev uppsagd på grund av arbetsbrist och började jobba heltid på ett nytt jobb med en annan inriktning, var helt öppen med min situation och blev lovad en bra start och anpassning i arbete. Första månaderna kändes bra, sen skedde förändringar i företaget som innebär dubbelt så mycket arbete för oss och många timmar beordrad övertid. Jag vet inte hur många möten jag hade med mina chefer där jag grät och bad om avlastning. Den ena chefen smsade till min privata telefon under arbetstid där hen sa åt mig att ta fler samtal (telefonsupport) trots att vi kommit överens om att jag fick ta extra pauser och enbart behövde göra ett visst antal ärenden per dag. Mina sjukdagar drog såklart iväg och tillslut så sa jag upp mig. Försökte prata med HR och högre chefer men jag fick ingen respons därifrån. Hade i övrigt fantastiska kollegor och hade gärna jobbat kvar med dom. Fick väldigt gott intryck av mitt nya jobb, både chefen och kollegorna verkade väldigt bra. Jag var öppen med att jag bytte jobb på grund av stessnivåerna.

2021, snart ett år på "nya" jobbet och nu är det samma visa här 😭 Första halvåret var toppen, kände att jag kanske för första gången hamnat på ett ställe där jag kan vara flera år.
Vi har nu personalbrist på min avdelning och massor av kompetenta och erfarna personer i företaget har sagt upp sig. Jag fick tillbaka utmattningssymptomen i höstas och känner att jag snart och förmodligen redan går på knäna. Jag har haft möten med min chef som sa åt mig att ta alla pauser jag behöver, vilket fungerar bra sålänge alla är på plats. Vi är 4 personer i mitt team vilket gör det väldigt sårbart. Två av personerna i teamet verkar inte vilka lämna ifrån sig viss information om kunderna vilket gör arbetet väldigt personbundet, nu har dessa två varit jullediga och vi andra är kan inte göra vårat jobb för att vi saknar delar av informationen som de sitter på. Senaste halvåret har jag tagit upp det med personerna och chefen men det blir ingen skillnad. Jag hade inte brytt mig om det inte vore för att det påverkar mitt eget arbete.
För någon vecka sen blev jag inkallad på ett möte med chefen som sa att jag behövde skärpa till mig gällande att komma i tid till jobbet. Hen sa att hen hade fått en lista med tider till sig och sa att det rörde sig om uppemot 40 minuter för sent flera gånger. Vilket inte stämde alls, tiderna handlade om när de första samtalen togs på morgonen.. Jag tog fram samtalsinformation och skärmdumpar från chattloggar som kunde bevisa att jag var på plats på utsatt tid... Fick bara höra "jag förstår att det känns tungt och jag håller med om att jag borde ha kollat upp det här innan". Iom att vi har sån personalbrist så uttrycker det dagligen hur viktigt det är att vi gör allt vi kan, att alla är på plats osv. Flera av mina kollegor på avdelningen är sjuka/borta från jobbet flera gånger i månaden på grund av stesssymptom. Jag känner mig jagad av arbetsgivaren och lite som att är inte jag på plats så fallerar verksamheten på grund av mig.
Känner mig ledsen, misstrodd, slutkörd och smutskastad. Jag tror att jag vet vem som tog fram loggarna och gav till chefen, vilket gör mig ännu mer ledsen iom att det är en relativt nära kollega.

Enda utvägen är väl att söka nytt jobb igen men alltså jag orkar inte 😭 jag vill bara gå till jobbet, göra det jag ska och sen gå hem igen. Det känns så orättvist. Jag frågade min chef om de tycker att jag gör ett dåligt jobb eller har något annat att anmärka på, men då säger hen att hen är så nöjd, att jag gör ett väldigt bra jobb, snabbt kommit in i gruppen och att kunderna tycker om mig. Det börjar detsutom se väldigt märkligt ut på mitt cv när jag varit på se senaste 5 jobben i max 1 år..

Wall of text, tack till den som orkat läsa. Behövde verkligen skriva av mig, känner mig så uppgiven. :(
 

Jag tänker att det låter som helt fel bransch för dig? Om det är likadant på flera olika ställen så bör det vara branschen snarare än arbetsställen som är det största problemet... Du kanske ska se över dina möjligheter att utbilda dig till nåt annat innan du kraschat helt?
 
Jag tänker att det låter som helt fel bransch för dig? Om det är likadant på flera olika ställen så bör det vara branschen snarare än arbetsställen som är det största problemet... Du kanske ska se över dina möjligheter att utbilda dig till nåt annat innan du kraschat helt?
Tack för svar 😊 Jag har testat några olika branscher och det här är väl den enda branschen som jag känner att jag vill fortsätta jobba inom 🙈

Vet att det smartaste hade varit att gå en utbildning, kollade på det för några år sen men det svåraste har varit att jag inte vet vad jag vill plugga och att jag inte är så sugen på att plugga.. så lite får jag skylla mig själv också 😅
 
Tack för svar 😊 Jag har testat några olika branscher och det här är väl den enda branschen som jag känner att jag vill fortsätta jobba inom 🙈

Vet att det smartaste hade varit att gå en utbildning, kollade på det för några år sen men det svåraste har varit att jag inte vet vad jag vill plugga och att jag inte är så sugen på att plugga.. så lite får jag skylla mig själv också 😅

Ja då är det ju svårt. Förändring kommer sällan av sig självt. Oftast är det ju en avvägning mellan om det är tillräckligt ohållbart att ha det som det är och ev besvär med att skapa en förändring. Personligen brukar jag tvinga fram en förändring när situationer blir ohållbara och bara suger energi, eller inte går ihop ekonomiskt tex. Jag motiverades tex till att utbilda mig till nåt nytt då jag insåg att dåvarande yrkeslivet aldrig skulle kunna finansiera ett liv jag ville leva. Även om det inte är det roligaste jag vet att plugga, så var det liksom värt det. Har aldrig ångrat mig, tog examen för 10 å sedan. Lite samma har det varit med byte av stall, tex när dåvarande stall bara suger energi i form av stallpass och saker som gör att energin inte räckt till mina egna hästar då har jag fått byta. Även om det är jobbigt det med så har det blivit bättre i slutänden.
 
Ja då är det ju svårt. Förändring kommer sällan av sig självt. Oftast är det ju en avvägning mellan om det är tillräckligt ohållbart att ha det som det är och ev besvär med att skapa en förändring. Personligen brukar jag tvinga fram en förändring när situationer blir ohållbara och bara suger energi, eller inte går ihop ekonomiskt tex. Jag motiverades tex till att utbilda mig till nåt nytt då jag insåg att dåvarande yrkeslivet aldrig skulle kunna finansiera ett liv jag ville leva. Även om det inte är det roligaste jag vet att plugga, så var det liksom värt det. Har aldrig ångrat mig, tog examen för 10 å sedan. Lite samma har det varit med byte av stall, tex när dåvarande stall bara suger energi i form av stallpass och saker som gör att energin inte räckt till mina egna hästar då har jag fått byta. Även om det är jobbigt det med så har det blivit bättre i slutänden.

Ja jag försöker se det positivt, jag gillar förändringar/förbättringar men jag var så glad över att jag kanske hamnat på ett jobb som jag åtminstone kunde vara på i 2 år för att samla på mig kunskap och erfarenhet innan jag tog mig vidare. Jag har så mycket annat som jag vill lägga energi på nu, tex byte av bostad och träna med hästen, men nu suger jobbet ur all energi istället. En förändring är oundviklig, men känns ändå trist och tung.
Men det är väl alltid så att det kommer olägligt 🤦‍♀️

I branschen så finns det möjlighet att tjäna bra, så det är dels en motivation till att vara kvar. Var på intervju häromdagen till ett jobb som verkar rätt lovande, inom samma bransch men mer tekniskt avancerad så det känns kul 😊 Hade tänkt att jag kanske skulle avancera först nästa år, men annonsen dök upp rätt lägligt i mellandagarna. Blev uppringd och inbokad på intervju några dagar efter att jag skickat ansökan, så man kan nästan tro att det var någon mening med det hela 🧐
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag känner jag mig så otillräcklig. Otillräcklig på jobbet, som fru, som mamma och mest av allt som matte. Det känns som om jag skulle...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 628
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag får aldrig komma på arbetsintervju på de jobb jag söker. Kanske beror det på att jag skriver att jag bara är tillgänglig för jobb...
Svar
1
· Visningar
612
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
30
· Visningar
1 648
Senast: Sasse
·
Skola & Jobb Som en uppdatering på gamla tråden, så blev jag "av med jobbet". Fick besked om detta idag, att jag inte fick en tillsvidareanställning...
Svar
19
· Visningar
2 674

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp