Äppel-Bett ..

K

Kurant

Nån som har eller har provat sådant ?
Är det bra ?
Smakar det äpple av det ?

Säg vad ni tycker om det ..

Tack Kurant
 
Sv: Äppel-Bett ..

jag har aldrig smakat på det :p
nedå jag tror att det smakar äpple. Hästen jag red med ett sånnt bett verkade gilla det.
 
Sv: Äppel-Bett ..

jag smakade på ett sånt en gång (innan hästen gjorde det.. ;) )
Det smakade plast.
kanske att det smakar annars i hästens mun...? :crazy:
tycker att dom betten allmänt är lite tjocka, men har upplevt att många hästar jag ridit trivts med dem..
 
Sv: Äppel-Bett ..

tyckte att det smakade mest plast, men det jag har ju visserligen inte "tuggat" på det :smirk: . Red min förra ponny på det och hon trivdes jättebra med det :D
 
Sv: Äppel-Bett ..

Tycker också dom smakar plast men pållen tyckte väldigt bra om det. Dock tuggade han sönder det ganska fort och jag fick panik (eftersom det står på förpackningen att om hästen tuggar sönder bettet så är det för att det är nåt fel med tänderna) och drog ut tandis som kollade munnen på pållen. Men inte kunde han hitta något fel :smirk:.
Jag kanske fick tag i ett måndags ex..........
 
Sv: Äppel-Bett ..

Håller med övriga - det smakar plast. Ingen av mina har tuggat/sugit mer på det än på metall, så de verkar ju inte smaka äpple för dem heller.

STörsta nackdelen tycker jag är att de är för tjocka. Skaffade ett sådant till unghästen som inte gillade metallbett, men det var så förbaskat tjockt så hon kunde knappt svälja. Så sen fick hon ett tredelat i metall, och nu både trivs hon och kan svälja. SÅ bettet fungerade ju iofs såtillvida att hon kom på att i jämförelse var metall himla trevligt :devil:
 
Sv: Äppel-Bett ..

Ja använde äppel-bett ibland på min förra pålle & han gillade det väldigt mycket verkade som...
 
Sv: Äppel-Bett ..

jag ahr det på min polle och jag har "smakat" det själv, dock inte kännt så mkt äpplesmak av det, men häste trivs med det....
 
Sv: Äppel-Bett ..

Apple Mouth är ett varumärke och har inget med äpple att göra. De påstås smaka äpple men det är nog en lögn för att lura bl a Bukefalosryttare att handla! Har smakat på ett nytt sånt bett, inte fasen smakar det äpple! Dessutom är de oftast för tjocka för att passa bra i en hästmun!
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Utrustning Vilka bett lösa träns tycker ni är bäst och varför? Alltså inte märken och då utan tillexempel hackamore eller side pull eller så! Om...
Svar
0
· Visningar
213
Senast: L(i)FE
·
Utrustning Som rubriken råder så är jag inne på att skaffa antingen ett Nova bett eller ett poponcini bett, Jag är orolig att nova bettet ska gå i...
2
Svar
27
· Visningar
2 278
Senast: villhöver
·
Utrustning Hejsan! Jag har en 2-åring som jag ska börja vänja in med bett. Veterinären var och tog 2 vargtänder i april så hon är undersökt i...
Svar
14
· Visningar
1 491
Senast: cirkus
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
808

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Har ditt hushåll (minst) en Smart TV?
Tillbaka
Upp