Bukefalos 28 år!

Är denna boken bra?

Spirit

Trådstartare
Schooling Horses in-Hand - Richard Hinrichs

hittade den på hobbybokhandeln

Innehåll i boken:
I århundraden har hästar skolats vid handen inom de klassiska ridskolorna, men idag glöms ofta vid-handen-arbete bort, och skjuts åt sidan som oviktigt. Den tyske tränaren Richard Hinrichs presenterar sitt träningsprogram och visar hur skolning från marken bygger upp tillit, lydnad och balans hos hästen.

Är den värd att köpa?

/Supernyfiken
 
Har precis beställt den från biblioteket. Får se hur lång tid det tar innan den kommer.
 
Jag äger den och har läst den en bit. Men som alla engelska böker har jag svårt att förstå så jag skall nog inte uttala mig om den igentligen. :)
 
Ska väl erkänna direkt att jag inte läst boken, bara blivit rekommenderad den, men tittat på videon. Tycker han har mycket vettiga saker att komma med, förklarar bra. Så jag tror nog inte att boken är sämre.
 
Jag har också bara sett videon (bläddrat i boken) och den är en av de intressanta filmer som man lär sig av. Men försök att titta på andra filmer och böcker också! Jag kan uppleva Hinrichs som lite stel efter att ha sett Philippe Karl , samt att det är mycket inspänningar....- Men pampigt!/T_B
 
finns det en video istället? var?

Enklare att titta på en film där man ser HUR man gör, svårt att läsa sig till det & sen göra det rätt.
Arbete vid hand på min häst innan ridning ger bättre resultat än när jag sitter upp direkt o försöker knixa till det. (poletten lossnade för oss båda på denna helgkursen :D)

Sitter just nu o tragglar mig igenom Xenophon (intressant men jobbig läsning)
 
Hej
Jag har precis köpt boken och har läst en bit - så långt ger den bra råd ohc dåd och bilderna är överskådliga. Men - köp den på adlibris istället, där är den billigare.

kotte
 

Liknande trådar

Ridning Vad finns det för böcker att tillgå på svenska eller engelska utöver Katrin Wallbergs bok som tar upp arbete vid hand? Jag har hittat...
Svar
6
· Visningar
1 772
Senast: Migo
·
  • Låst
Ridning Vad är Klassisk Ridkonst? Klassisk Dressyr Klassisk Dressyr är ingen alternativ ridstil - utan den Klassiska dressyren står bara...
Svar
4
· Visningar
9 928
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp