Är det fler än jag som har skitgrisar till barn?

Status
Stängd för vidare inlägg.

break_a_leg

Trådstartare
Nu kommer den här underbara årstiden då det mesta förvandlas till lervälling :devil: Barn nummer 1 är ju tjej och börjar bli såpass gammal att hon numera undviker att kladda ner sig för mycket.

Men nr 2...Jag vet inte riktigt vad han gör, men han är för det mesta lerig från topp till tå!! Jag tycker att barn ska få leka ordentligt ute, mina barn brukar säga att "vi har ju tvättmaskin hemma", men det vore ju kul om sonen någon gång kunde vara ren längre än 10 minuter :crazy: :D

Hur många "ytterombyten" har ni andra? Vi har ett par, men här går tvättmaskinen på högvarv under höst/vinter.
 
Sv: Är det fler än jag som har skitgrisar till barn?

Äldsta är 9 sen 7 sen 2½ och sist 1 mån. Ingen är ren så länge som 10 min. Här går det 4 tvättar om dagen :angel: minstingen dräller mjölk över allt och vad de andra 3 skitar ner sig på vet bara de själva :D Det räcker med att äta frukost så är det dags för klädbyte.
 
Sv: Är det fler än jag som har skitgrisar till barn?

Låter som mig och min bror, visste kunde jag skita ner mig, var jue tvungen att hänga med grabbarna... Men min bror var hemsk på att skita ner sig! En gång när vi var på fest hos en släkting så gick bror ner i finbyxor och skjorta och "meka" med en bil (han var runt 8-9)
Tacksam var släktingen som fyllde, det var han som lurat bror under att meka :devil:
 
Sv: Är det fler än jag som har skitgrisar till barn?

Det är otroligt roligt att hoppa i lerpölar, det är bara att inse... ;)
Hur många ombyten... Vi har en vinteroverall, ett par flecefodrade regnbyxor, ett regnställ och sen ett par vattenavvisande byxor. Jackor har vi fått ärva så det har vi säkert en tre fyra stycken... ;)
Ibland skulle jag vilja ha ett torkskåp men vårat pannrum är realtivt varmt så det brukar torka på ett par timmar. Regnstället är smidigt att dra över overallen på vårvintern när det är slaskigt!
 
Sv: Är det fler än jag som har skitgrisar till barn?

Jag har funderat på att montera in en liten "biltvätt" i hallen direkt innanför ytterdörren :idea: . Vatten, skrubbning, blåstork...........sen får man komma in och ta av sig.............. ;)

Ärligt talat så orkar jag ibland inte ens tvätta emellan, jag hänger in i torkskåpet så att det torkar, bär försiktigt ut i hallen så att inte all torr lera rasar av och sätter på igen. Jag tror vi iband tvättar sönder mer än barnen sliter ut.

merman
 
Sv: Är det fler än jag som har skitgrisar till barn?

Jag har aldrig varit "tjejjig" av mig, det är derimot min lilla syster.
Ett senario från när vi var små, kanske runt 4-6.
Vi hade fått varsin ny overål, kan tillägga att de var i de allra finaste färger. Min syster kommer efter bara några minuter inspringande med gråten i halsen och ett litet gräsmärke på knät!!
Hon var ju smutsig, jämmer och elende!!
Pappa spanar efter mig, och ser (som vanligt) mig sittades i en lervälling "sorterandes" pappas skruvar.
Kan tillägga att overålen även var trasig.....
Trotts blodsband kan man vara helt olika varandra :smirk:

Sedan blev jag även den som gjorde "allt" mer eller mindre bra grejjer!!! :bump:
 
Sv: Är det fler än jag som har skitgrisar till barn?

Min son förklarade personalen på fritids förra året "var den skitigaste ungen de någonsin haft där"...ska tilläggas att han faktiskt är helt ren när han går hemifrån på morgonen.
Min bror var likadan när han var liten. En dag kom han hem var han så lerig att mamma stoppade honom i dörren och lyfte i honom i badkaret med kläderna på, började spola av honom med duschen och då lossnar det en spade...som alltså satt fast i hans galonisar men inte ens syntes...liiite skitig bara...
 
Sv: Är det fler än jag som har skitgrisar till barn?

Tja, någon gång när sonen gick på dagis var jag tvungen att klä av honom allt utom kalsongerna och t-shirt (nej, det var inte vinter:)), för att över huvud taget få hem honom i bilen utan att behöva totalsanera bilen.

Om några år är dom tonåringar och barrikaderar sig i badrummet med deodoranten i högsta hugg i stället!
 
Sv: Är det fler än jag som har skitgrisar till barn?

Jo det känner man ju igen...att man får lägga kläderna i bagagen alltså...
 
Sv: Är det fler än jag som har skitgrisar till barn?

Jodå, även jag har skitgrisar till barn. Dottern är 7 nu och kommer aldrig hem från skolan med rena ytterkläder. Sonen som är 5 är hopplös. Jag tror att det ligger en sådär 4par ombyten på dagis. Här hemma så drar jag över en gammal overall när han går ut. En helt ofodrad så den torkar fort. Vet inte hur den orkar hänga ihop i sömmarna efter alla lagningar men än så länge håller den.
Är det riktigt grisit ute så är det ju galonkläder som gäller. Då kör jag med slangen ute innan han får komma in :p
 
Sv: Är det fler än jag som har skitgrisar till barn?

Har en tre-åring. Har också klart separerade "hemma-kläder" och "dagis-kläder"... Men han är lycklig när han är ute och skitar ner sig :)
 
Sv: Är det fler än jag som har skitgrisar till barn?

Jag vet en mamma som brukade köra in sin dotter i spolspiltan i stallet innan de åkte hem...................... :D
merman
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
2 679
Senast: Lavinia
·
Gravid - 1år Innan ni läser, mitt tangetbrd är krångligt, så det finns en hel del stavfel!!! so, here we go..... Fredag 20/11...
2
Svar
37
· Visningar
4 822
Senast: sweet_extraa
·
A
Träning Sommaren måste vara den värsta årstiden för en hästägare som mej.. Tänkte jag idag i alla fall och funderade på att flytta till kyligare...
Svar
4
· Visningar
856
Senast: aravir
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp