Är det helt kört för MIG nu?? (jävligt långt inlägg!)

Vet inte vad du menar med det här, gissar att det mest bara kändes nödvändigt för dig att hugga på det där när jag dessutom förklarat hur jag känner det :)

Sen var ju precis vad läkarna sa. Att jag inte kommer kunna träna mer.
Nu får de säga vad de vill om det, jag tror dem inte längre.
Och jag är inte ensam om det :D
Är det inte väldigt många saker som läkarna sagt att du inte kommer klara även vid tidigare tillfällen som du bara fixar? Du är ju en stor inspiration!
 
Kl 15 ringer en journalist för att intervjua mig om det som händer här :nailbiting: men jag måste göra det... Jag vill, men det är ändå lite läskigt :o

Idag har ändå varit en bra dag hittills, vann två gånger på bingo och sen fick vi fiskbullar till lunch, jag ÄLSKAR fiskbullar! :love:

@åke tänkte närmast på ditt uttalande i en annan tråd, kan hända att jag missförstod/missbedömde nu då, i så fall ber jag om ursäkt :)
 
Nu har jag inte läst hela tråden, ska iväg snart så läser mer hemma sedan.
Men vilken extrem otur du har haft @GotAsecret :( Tillåt dig att känna både hopp och nedstämdhet över din situation. Ibland behöver man sörja och deppa ihop lite, för att ta sig igenom det och komma ut starkare på andra sidan.

Kan dela med mig av en liten solskens/pepphistoria.
Mamma jobbade på sjukhus för många år sedan och fick in en kille som krockat med motorcykeln. Rejält dessutom, han bröt i stort sett varenda ben i hela kroppen och fick göra otaliga operationer. Det tog enormt lång tid och väldigt lång rehab, men han blev återställd och jobbar som idrottslärare idag :)
 
Kl 15 ringer en journalist för att intervjua mig om det som händer här :nailbiting: men jag måste göra det... Jag vill, men det är ändå lite läskigt :o

Idag har ändå varit en bra dag hittills, vann två gånger på bingo och sen fick vi fiskbullar till lunch, jag ÄLSKAR fiskbullar! :love:

@åke tänkte närmast på ditt uttalande i en annan tråd, kan hända att jag missförstod/missbedömde nu då, i så fall ber jag om ursäkt :)
Om du blir intervjuad kan du be att få läsa texten, åtminstone dina egna citat, innan artikeln publiceras (om det är en tidning du ska prata med). Då får du chansen att rätta till ev missförstånd.
 
Om du blir intervjuad kan du be att få läsa texten, åtminstone dina egna citat, innan artikeln publiceras (om det är en tidning du ska prata med). Då får du chansen att rätta till ev missförstånd.
Det ska jag absolut göra :) kommer ha kontakt med journalisten tills jag kommer härifrån typ, hon kommer avvakta tills dess, dels i fall det kommer mer och dels för att det inte ska bli värre för mig att vara här, åker hem om en vecka :banana:



Och jag insåg just att jag inte tagit någon smärtlindring idag. Grymt! :D
 
@Mirre jag älskar solskenshistorier
! :love: vad otroligt glad jag blir för hans skull! :love:
... Och går det som jag vill för mig nu skulle jag vilja påstå att även jag har en sådan :bump:
Ja om man ser till mig och mitt mående och sen struntar i allt strul runtomkring. Verkligen ALLT har ju strulat :cool: men ingen trodde jag skulle bli så här pass bra så här fort, för tiden har ändå gått jäkligt fort! :eek:
Mitt enda problem idag, åtminstone just NU) är boendet som är helt åt skogen (bokstavligen) och jag trivs inte alls, och hela vårdkedjan har varit kaos men dagarna har ju rasat iväg ändå (precis som min vikt :cool:) däremot har jag ändå känt att jag till stor del faktiskt mått mer eller mindre bra. Jag tar sällan in negativa energier, vilket underlättar en hel del :)
 
@Mirre jag älskar solskenshistorier
! :love: vad otroligt glad jag blir för hans skull! :love:
... Och går det som jag vill för mig nu skulle jag vilja påstå att även jag har en sådan :bump:
Ja om man ser till mig och mitt mående och sen struntar i allt strul runtomkring. Verkligen ALLT har ju strulat :cool: men ingen trodde jag skulle bli så här pass bra så här fort, för tiden har ändå gått jäkligt fort! :eek:
Mitt enda problem idag, åtminstone just NU) är boendet som är helt åt skogen (bokstavligen) och jag trivs inte alls, och hela vårdkedjan har varit kaos men dagarna har ju rasat iväg ändå (precis som min vikt :cool:) däremot har jag ändå känt att jag till stor del faktiskt mått mer eller mindre bra. Jag tar sällan in negativa energier, vilket underlättar en hel del :)
Håller tummarna att du får en riktig solskenshistoria du också :) Allt allt läker som det ska och att allt annat löser sig också :)
 
Håller tummarna att du får en riktig solskenshistoria du också :) Allt allt läker som det ska och att allt annat löser sig också :)
Jaa, det hoppas jag med :bump:

Idag var jag tillbaka i träningskläder på gymmet, 45 min på gåband i varierande tempo och motstånd :banana:
Det där med att åka buss gick som förväntat, varken bra eller dåligt. Bussen "hem" var en med trappsteg, inte så lyckat, men det gick ju det med.
Fick brev från TFF också att de betalar ut 9.000:- för sveda och värk + ersätter de kostnader jag haft hittills rakt av (sen tillkommer sjukresor, återbesök, sjukhusvistelse/boende o.s.v men jag vet inte vad som ligger på dem och vad mitt f-bolag "ska" ta...Undrar om de kan betala månadskortet på bussen också, eftersom det är mitt enda sätt att komma iväg, måste fråga (man kan ju inte få mer än ett nej, tänker jag :D )
Det känns rimligt på något sätt liksom.

Imorgon ska jag gå på bodyattatcken, ska bli SÅ roligt! Blir ju väldigt lugnt förstås, men jag gör så gott jag kan :D
 
Jaa, det hoppas jag med :bump:

Idag var jag tillbaka i träningskläder på gymmet, 45 min på gåband i varierande tempo och motstånd :banana:
Det där med att åka buss gick som förväntat, varken bra eller dåligt. Bussen "hem" var en med trappsteg, inte så lyckat, men det gick ju det med.
Fick brev från TFF också att de betalar ut 9.000:- för sveda och värk + ersätter de kostnader jag haft hittills rakt av (sen tillkommer sjukresor, återbesök, sjukhusvistelse/boende o.s.v men jag vet inte vad som ligger på dem och vad mitt f-bolag "ska" ta...Undrar om de kan betala månadskortet på bussen också, eftersom det är mitt enda sätt att komma iväg, måste fråga (man kan ju inte få mer än ett nej, tänker jag :D )
Det känns rimligt på något sätt liksom.

Imorgon ska jag gå på bodyattatcken, ska bli SÅ roligt! Blir ju väldigt lugnt förstås, men jag gör så gott jag kan :D
Vad kul att läsa att du kan träna igen :) :up:
Busskortet borde du kunna få betalt tycker jag, det borde väl kunna gå på försäkringen.
 
Vad kul att läsa att du kan träna igen :) :up:
Busskortet borde du kunna få betalt tycker jag, det borde väl kunna gå på försäkringen.
Jag ska prova mig fram, känner av knät lite nu, men det är inte värre än det "friska" knät (som aldrig känts dåligt efter olyckan) egentligen så, tror mest det kan vara lite träningsvärk, men jag ska ta det försiktigt, såklart, samtidigt som jag ju ska framåt:bump:
 
Kolla om du har rätt till färdtjänst
Det är för dyrt, och jag har ingen bra erfarenhet av färdtjänst/sjukresor, så jag åker hellre buss.
Stadsbussar tror jag är betydligt lättare dessutom då de har smidigare säten och inga trappsteg :)
Och så är det väldigt smidigt med buss, den som går här går både förbi hemma och till Gränby, där jag tränar. Tar ca 15 min, går typ var 20:e minut.
Köpte månadskort för 750:- så då får jag väl använda det :D
 
Annars kan jag åka dit och bita av dem benen.....:devil:
:rofl: gör det! :D
Nu ska jag ut och gå i det fina vädret :love:
Tycker för övrigt det är konstigt att jag inte fått kallelsen till ÅB för knät nästa vecka... Eller är det så konstigt? Allt annat inom vården har ju strulat, sen kanske det är bättre att inte kolla, ifall det blir restriktioner och bakslag igen? Jag menar, det man inte vet lider man inte av :D
(obs! Ironi, jag vill såklart få grönt ljus av läkarna, så ett ÅB är ju nödvändigt! Jag ska ringa dem och kolla sen)
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Livet som 50+kvinna Jag ramlade av hästen i våras. Hade precis köpt ny säkerhetsväst. Gjorde förbannat ont och jag fick åka in till...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 106
  • Artikel
Dagbok Nu har jag jobbat på mitt jobb i två månader. Frågan är om jag har lärt mig så mycket som jag borde ha gjort eller för lite? Jag vet...
Svar
1
· Visningar
1 319
Senast: Enya
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg, men jag hopps att ni orkar läsa och svara på mina frågor i slutet. Igår fick jag domen, utmattningssyndrom...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
14 518
Senast: Trott
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 270
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp