Är det någon som har varit i Ronne?

Vinterbad

Trådstartare
Finns det en plats som heter så? Jag skrev en limerick om en flicka från Ronne och jag tyckte den var bra tills jag googlade och då hittade jag bara Rönne i Danmark, och det gills inte.
Man kan väl inte skriva en limerick med ett ortsnamn som man har råkat hitta på själv? Jag tyckte att Ronne eventuellt kunde ligga i närheten av Ronneby (har inte varit där heller).
Och sen kan ni aldrig ana vad som rimmar på Ronne, där fick jag göra en kreativ ny stavning men det tycker jag att man kan komma undan med.
Är det någon annan som har limerickar på hjärnan?
 
Nej,
Lantmäteriets ortnamnsök ger Ronneby, Ronneberg och Ronneryd.

Sökningen "slutar på *onne" ger bara samiska namn med -juonne.
 
Nej,
Lantmäteriets ortnamnsök ger Ronneby, Ronneberg och Ronneryd.

Sökningen "slutar på *onne" ger bara samiska namn med -juonne.
Äsch då. Jag som tyckte jag hade fått till en bra limerick om en flicka som dansar med bar rumpa, men då fanns inte nån lämplig ort för det. Jag tycker inte det passar sej på en samisk plats.
Tack för info, nästa gång ska jag googla först! Kanske.
 
Äsch då. Jag som tyckte jag hade fått till en bra limerick om en flicka som dansar med bar rumpa, men då fanns inte nån lämplig ort för det. Jag tycker inte det passar sej på en samisk plats.
Tack för info, nästa gång ska jag googla först! Kanske.
Kan du inte knöla in att det är i någon slags fantasyvärld eller nåt?
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 213
Senast: geting
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 977
Senast: jemeni
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 359
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
3 830
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ont i ryggen efter förlossning
  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Gråter du?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp