Är det någon som planerat att åka till avelskonferensen i Linköping i Januari ?

C

clownen

Kopierat från ASVH`s hemisda:

ASVH:s Avelskonferens 2006
2006 års avelskonferens äger rum i Linköping 28-29 januari och temat är ” Svensk Ridhästavel 2015”

Vi ska granska och diskutera förslag till avelsplan med avelsmål och lägga upp strategin för avelsarbetet de närmaste åren och på längre sikt.

Ändrade spelregler, t ex avskaffandet av avelsvärderingskrav för hingstar samt ändrade myndighetskrav i övrigt påverkar ASVH: framtida organisation och arbete. Detta innebär nya krav men också nya möjligheter!

Under konferensdagarna ska vi i grupper bearbeta de olika delfrågorna inom avelsplanen men också frågan om ASVH:s framtida uppgifter och medlemsstruktur.
Konferensen innebär också tillfälle för verksamma arbetsgrupper, för marknadsföring och medlemsfrågor, samt för bedömningsledare från regionala arrangörsföreningar att träffas.
Stora och viktiga frågor alltså – vi hoppas på stort deltagande och givande diskussioner!

Till konferensen erbjuds regionala avelsföreningar att skicka två representanter per förening. Representanter för våra samarbetsorganisationer kommer att inbjudas och enskilda medlemmar i ASVH är givetvis välkomna. Information kommer att finnas på www.asvh.se och anmälan görs direkt till kansliet. Information till föreningar kommer att gå ut första veckan i januari. Sista anmälningsdag är 16 januari 2006.
Östergötlands Varmblodsförening är lokal värd för konferensen. På lördagskvällen erbjuds vi att tillsammans med dem delta i länets Ridsportgala.

Vi är medvetna om att det f n är lågsäsong för arbetet i de regionala föreningarna men vi hoppas att ni ändå börjar fundera på deltagandet i konferensen redan nu. Information kommer kontinuerligt att läggas ut på hemsidan.

Avelsåret 2005 är snart slut och fick en härlig final med championatsveckan i oktober.
Nu ligger en lugn period framför de flesta av oss men sen tar vi nya tag:
Avelskonferens, Bruksprov och den härliga våren med allt vad det innebär för uppfödare väntar runt hörnet!

Vi i ASVH:s styrelse vill tacka alla medlemmar, alla regionala föreningar och våra övriga samarbetsorganisationer för ett fantastiskt arbete under 2005, samt önska En God Jul och Ett Gott Nytt År!
Och väl mött på Avelskonferensen i januari 2006!
ASVH:s styrelse
Ingrid Karlsson, ordf.


Jag åker nog på koferensen då jag tror att det kan bli intressant och givande på många vis. Är det fler som ska åka härifrån ?

Hälsningar Helen
 
Sv: Är det någon som planerat att åka till avelskonferensen i Linköping i Januari ?

Om inte annat ska jag gå på galan på kvällen. Den var mycket trevlig förra året!!
 
Sv: Är det någon som planerat att åka till avelskonferensen i Linköping i Januari ?

:confused: Vilken gala då menar du ? Det var väl ingen avelskonferens förra året med tillhörande gala ? Tänker inte du på galamiddagen efter bruksprovet :confused: Den var i alla fall trevlig ;)

Helen
 
Sv: Är det någon som planerat att åka till avelskonferensen i Linköping i Januari ?

Se sista meningen i 5:e stycket. Jag menar vår egen Östgöta-Ridsportgala som kommer att hållas på Konsert och Kongress på lördagkvällen (28/1). Den var inte i samband med konferensen förra året, men ska vara det i år.
Titta här: http://ridsportgalan.ostergotlandsrf.se/
 
Senast ändrad:
Sv: Är det någon som planerat att åka till avelskonferensen i Linköping i Januari ?

Jag kanske gör det! Kanske också galan som jag missade förra året!
 
Sv: Är det någon som planerat att åka till avelskonferensen i Linköping i Januari ?

Tack nu klarnade det ;) Vet du vilket hotell man gör bäst i att boka in sig på ?

Helen
 
Sv: Är det någon som planerat att åka till avelskonferensen i Linköping i Januari ?

jag var oxå på galan ihop med min far. Så vi ska dit nästa år oxå men då ska min dotter oxå få följa med:bump: :bow:
 
Sv: Är det någon som planerat att åka till avelskonferensen i Linköping i Januari ?

Närmast är det till frimurarhotellet,men sedan finns ju ekoxen,scandic mfl.frimis som vi i linköping säjer ligger bara några hundra meter från konsert och kongress :banana:
 
Sv: Är det någon som planerat att åka till avelskonferensen i Linköping i Januari ?

Tack för hjälpen...:bow:

Helen
 
Sv: Är det någon som planerat att åka till avelskonferensen i Linköping i Januari ?

Datum för konferensen är flyttat till 4-5 februari.
Eventuellt åker jag.
 
Sv: Är det någon som planerat att åka till avelskonferensen i Linköping i Januari ?

Är Frimis bästa hotellet med tanke på avståndet till tågstationen ? Är det fler som ska på avelskonferensen ?

Helen
 
Sv: Är det någon som planerat att åka till avelskonferensen i Linköping i Januari ?

Det är inte alls långt. Ca 5 min promenad från stationen.
 
Sv: Är det någon som planerat att åka till avelskonferensen i Linköping i Januari ?

clownen skrev:
Är Frimis bästa hotellet med tanke på avståndet till tågstationen ? Är det fler som ska på avelskonferensen ?

Helen

Okej Tack ! Antar att alla andra också bor på detta hotellet också då eller har du hört vart alla ska bo ?

Helen
 
Sv: Är det någon som planerat att åka till avelskonferensen i Linköping i Januari ?

Jag väcker liv i den här tråden igen eftersom det närmar sig!

Jag är en utav dem som kommer att vara med på konferensen både lördag och söndag.
Jag fick materialet för helgen i går och jag kan säga att det var ganska intensägande läsning. Jag hade hoppats på lite mer revolutionerande tankegångar. Men man får väl inte klaga eftersom jag själv inte har lösningarna på alla problem hur vi ska få bäst hästar i världen :)

Vad tyckte ni andra om materialet?

Lill / Stall Nöbbeled
 

Liknande trådar

C
Avel Nu kan du som enskild medlem komma att få ta del av ASVH:s nya avelsplan inom kort. :bow: Detta är kopierat på ASVH:s hemsida...
Svar
3
· Visningar
968
Senast: pastejja
·
C
Avel Enligt ASVH´s hemsida så har det varit en Ordförande konferens i Husqvarna den 13-14 augusti 2005. Där togs beslutet om en...
Svar
1
· Visningar
878
Senast: hoppsann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp