Är det nån som förstår???

minda

Trådstartare
Är det nån som kan förstå följande som är sagt av våran ridklubbs ridskolechef/ridlärare till en elev som jag känner: Hon ska rida med korta tyglar och få upp huvudet på sin häst FÖR att han ska få med sej bakbenen bättre :confused:

Är det nån mer än jag som inte får ihop detta för om man tänker sej mycket enkel anatomi så borde väl höjt huvud (obs!! inte högre form)och därmed sänkt rygg innebära kortare steg med bakbenen eller är jag helt ute och cyklar och om jag inte är det så borde dem väl ändå få lära sej sådana basickunskaper på ridlärarutbildningen eller???
 
:crazy: Det lät ju också hälsosamt. *inte*

Det enda de kommer att lyckas med är att ta upp huvudet, sänka ryggen och skjuta bort bakbenen. Den metoden kanske funkar på en häst på miljonen och den gör det knappast under någon längre tid.

Håller med dig det är inte rätt väg att gå...
 

Liknande trådar

Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 170
Kropp & Själ Min story: Jag kraschade på mitt sommarjobb efter mitt sista år på gymnasiet. Betygspressen hade haft mig på högvarv i tre år och pga av...
2
Svar
20
· Visningar
4 130
Senast: Ramona
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En kompis kontaktade mig och frågade om jag inte ville hänga med och rida tur på islandshäst. Först skrattade jag och sa att jag är för...
Svar
0
· Visningar
1 016
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det är tydligen ston som gäller för mig nu. Förra veckan fick jag sitta på Dunja och Arnica, och denna veckan blev det Parma och Arnica...
Svar
0
· Visningar
259
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Köpa hus
  • Fågelskit på fönster + på balkong

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hovelände
  • Stora shoppingtråden II
  • Bildtråden

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp