Bukefalos 28 år!

Är det normalt att en hund/valp äter sitt eget bajs?

M

Malin81

Och min valp på 11 veckor han kissar på sina grejor också. Jag har hört att hundar inte gör ifrån sig där dem sover?
Jag tycker att det är lite konstigt beteende???? Har ni några erfarenheter av sådant här????? Mvh malin :crazy:
 
Det är inte vanligt, men inte farligt!! Man skulle tillochmed kunna säga att det är normalt.

Min weimis gjorde det (kan ligga i rasen :angel:), men jag sa åt henne att hon inte fick, tog inte lång tid innan hon slutade äta bajset. Hon kräktes nämligen upp det sen, inte så himla nice.

Tiken äter ju upp valparnas bajs (en tik med mycket "urhund" i sig, vissa gör inte det), weimisens mamma var väldigt framstående på just detta och valparna härmade henne, så 2 av valparna gjorde det efter flytt, mina var en av dem :smirk:

men det är inte farligt, de slutar med det.

//E
 
Hundar kan göra det när dom känner att dom har brist på något, tex näring el dy likt!
 
jag håller med signaturen liten men tuff, att det kan vara en näringbrist av någon sort. hästar kan t.ex. äta jord när de har brist på mineraler. men jag tror att det går att träna bort precis som en annan signatur ovan gjorde =) bläddra i lite hundböcker eller ring till veterinären och fråga om han/hon vet vad som kan saknas eller varför din hund gör så.
att hunden kissar inne kan ha lite olika anledningar, han kanske markerar sitt revir? Några hundar markerar sitt revir, andra gör det som hämnd (har några exempel, de har inte så stor vare sig koll eller kontakt med sin hund) eller okynnes, och vår (min) första hund som var två år när vi fick henne kissade på sin filt (säng), som hon fick med sig hemifrån, varje gång den blev tvättad och det var väl någon form av att hon skulle ha något hemifrån. jag förstår inte riktigt vad det handlade om men när vi kastade den så slutade hon (mystiskt =) ). det kan vara något annat också, jag tror inte att din hund gör det av de anledningarna. det lät inte så iaf =) lycka till!
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
824
Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 544
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 196
Senast: Mabuse
·
Hundhälsa Hejsan Har en mellan pudel kille på 11 månader som har en otrolig stress nivå. Han har sen han var liten valp följt med mig till mitt...
Svar
14
· Visningar
754
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp