Valp har börjat kissa inomhus igen

Balsim

Trådstartare
Hej
Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver kissa har börjar kissa oavbrutet inomhus med 10 minuters intervaller där han kissar stor pöl och sen går omkring och droppar kiss. Detta började när han fick sitt 12 veckors vaccin i måndags. Då började han på kvällen nysa och blev täppt i näsan. Sen blev han dålig i magen under tisdagskvällen, vilket inte gav sig så vi kontakta veterinär i torsdags kväll och då gav dem råd som vi kunde göra hemma (ge skonkost och fortiflora osv.) På fredagen började han kissa på sig när han sov, kissade hela tiden inomhus (10 min intervaller) och började läcka kiss, vilket han idag lördag fortfarande gör. Han började även när vi va ute kissa en gång och sen försöka kissa 5-6 gånger till. Han blev även slö och trött (ingen feber) så vi åkte på en akuttid till veterinären eftersom han inte drack vatten och de han fick i sig genom skonkosten åker bara rakt igenom. Jag frågade Veterinären om de kan vara urinvägsinfektion men hon trodde att symptomen beror på att hans mage är dålig.
Han fick spruta för illamående och även smärtlindring för magen. Vi skickades hem med skonkost, vätskeersättning och mer kosttillskott och medicin för magen. Vi skulle åka akut om hans allmäntillstånd blev värre eller om han får feber.

Han har varit jätteduktig med att vara rumsren och inte ens när vi fick honom (när han va helt otränad på rumsrenhet vid 8 veckors) var han på detta sätt. Han kan inte alls hålla sig utan bara konstant kissar hela tiden. Vi går ut med honom ca 1-2 gånger per timme fortfarande och han kissar när han kommer ut även fast han precis kissat en stor pöl inomhus. Just nu är de när han är i vaket tillstånd som han kissar. Vi har nu varit tvungna att avgränsa honom till vardagsrummet eftersom det har varit kissa överallt. Detta är även av hänsyn till våran andra hund som vägrar gå i närheten av där valpen kissat (helt förståligt). Han är även jätteorolig ock gnäller och gnyr och gör allt han inte får, har svårt att sova och vill bara ha närhet och sova i vårat knä. Han har nu idag blivit bättre med magen och bajsar inte hela tiden. Han har inte blod i urinen eller feber heller. Är de någon som varit med om liknande? Kan de verkligen stämma att det är magen som orsakar allt detta?
 
Tycker också de känns som det. När jag va hos veterinären igår ansåg dem att de skulle vara osannolikt eftersom han va dålig i magen. Det togs inte något prov för de när vi va där, eftersom veterinären tyckte de va onödigt i detta skede och vi skulle avvakta till måndag om de inte blir bättre. För mig är de osannolikt att det blir såhär illa med kisset pågrund av att han är dålig i magen.
 
Tycker också de känns som det. När jag va hos veterinären igår ansåg dem att de skulle vara osannolikt eftersom han va dålig i magen. Det togs inte något prov för de när vi va där, eftersom veterinären tyckte de va onödigt i detta skede och vi skulle avvakta till måndag om de inte blir bättre. För mig är de osannolikt att det blir såhär illa med kisset pågrund av att han är dålig i magen.
Tycker dom borde kolla njurarna eller så, men antar att dom gör det på måndag om han inte är bättre. För det låter verkligen inte som något problem som kommer av en dålig mage.
 
Om det inte blir bättre, be om ett ultraljud av urinblåsa, urinledare och njurar. Min äldste hund tog väldigt lång tid på sig att bli rumsren och det som jag sedan trodde var förhudskatarr var urindropp. I hans fall berodde det på en medfödd missbildning där ena urinledaren gick in i prostatan istället för i urinblåsan. Han är opererad och helt återställd.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 164
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
771
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 285
Senast: Viva
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 213
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kattsnack 10
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp