Är det verkligen en skimmel?

De senaste åren har Ridsports webbchef blivit fullständigt nerringd när någon av familjens ponnyer lagts ut på annons. Många verkar höra av sig av helt olika anledningar - långt ifrån alla vill köpa en ponny. "Det har lett till en helt ny strategi för oss när det kommer till att sälja; vi har börjat med regelrätt casting", säger Lina Nydahl.
 
Så en som har rent ridhus, tar inte hand om sina hästar?
Det finns garanterat andra ställen att ta bild på än i ridhuset i så fall.
Tycker du inte att det är extremt fånigt att påpeka att ett ridhus är skitigt om hästen ser bra ut. Tjises. Kanske är där det är bäst ljus och ett underlag som får fram gången.
 
Tycker du inte att det är extremt fånigt att påpeka att ett ridhus är skitigt om hästen ser bra ut. Tjises. Kanske är där det är bäst ljus och ett underlag som får fram gången.

Jag har sett många ridhus som inte är städade på många år. Över 10. Trots det, ser dom inte skitiga ut på bild. Om dina ridhus ser skitiga ut efter en vecka, förstår jag att det är mer normalt för dig att vara i sådana.
Baserat på min erfarenhet, tror jag därför att det inte bara handlar om damm.
 
Jo, det förstod jag. Men varför var köparens fråga okunnig? En skimmel är ofta vit men en vit häst behöver ju inte vara en skimmel.
Jag förstår inte heller, vadå göra bort sig. Det kan ju också varit så att det varit en missuppfattning av frågan. Att gå ut och skriva att "den verkligen gjorde bort sig" osv är så otroligt otrevligt.

Och att vilja ha en bock och bitfri garanti måste väl hon förstå att dom letar efter en häst som inte har dom tendenserna, vissa hästar biter mer än andra och vissa har en förkärlek till att bocka. Det är ju knappast så att personen förväntar sig att hästen aldrig ska göra ett bocksprång.
 
Det kan förstås bara vara slarvigt skrivit, men jag uppfattar artikeltexten som att skribenten själv inte riktigt vet vad en skimmel är.
 
Lika irriterande är det ju om du är seriös hästköpare och en sån basal grej som priset inte står, plus texten "intresserad? Skriv en rad om vad du har att erbjuda" Hur ska jag veta om jag är intresserad om jag inte vet priset?
"Annonsera mera-tråden" är väl en av de större på det här forumet.
Tycker det är så märkligt med typ promenadhästar eller hästar med skadehistorik/problem där kraven på den eventuella köparen är helt opropertioneliga. Ställs krav på ryttarmeriter, eller att köparen ska syssla med en viss gren inom "NH", ha lång erfarenhet av unghästutbildning eller liknande i annonser för hästar som inte ens är igång, är 25 år, är travare som inte tar galoppfattning, "projekt" eller har haft skador som antagligen inte kommer tillåta att hästen funkar i normal träning för hobbyridning. Och annonsen avslutas med "skriv vad du har att erbjuda xxx". Sen ligger annonserna uppe i evigheter och samma häst kommer upp två, tre, fyra gånger och säljaren beklagar sig över att ingen tidigare spekulant varit god nog för hästen..
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 605
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 317
Senast: Calmiche
·
Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
3 922
Senast: Yrsel
·
Ridning Jag har letat efter en medryttarhäst sedan i somras men hittar ingen. Det är ett problem jag aldrig har haft förut och då har jag varit...
2 3
Svar
51
· Visningar
9 059
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp