Är jag den enda som tänker så här? (Ja, det handlar om zombier)

Välkommen in i Blåbärets hjärna:
Det finns preppers som förbereder sig på naturkatastrofer, strömavbrott eller inbördeskrig. Jag däremot, jag ligger jävligt långt fram i planeringen för vad jag ska göra om det råkar bli någon slags zombieapokalyps.
För mig känns det nämligen inte helt overkligt att det skulle kunna hända, det finns bergis massor av sjuka biokemiska vapen som kan orsaka zombietillstånd.

Min man är bland annat med i civilförsvarsförbundet och är rätt katastrofpreppig av sig (och tjatar om saker som att vi måste installera en kamin och köpa ett dieselaggregat...) medan jag ENBART kan relatera till att det vore ju bra att ha när zombieapokalypsen bryter ut.

Och jag kan inte skylla allt på the walking dead, de här tankarna har funnits rätt länge. Jag skulle inte påstå att det påverkar mitt vardagsliv eller upptar särskilt stor tankeverksamhet, men när jag snubblade över bågskyttetråden på ungdom och kom ihåg att jag har tänkt börja med bågskytte i flera månader – mest för att det är koolt, men också för att en liiiiten del av mig tänker att det vore ju rätt praktiskt att kunna skjuta pilbåge när zombierna invaderar...

SNÄLLA, säg att jag inte är ensam. :cautious::nailbiting:
Finns ju en som lever på att vara zombieöverlevnadsexpert. Han ger bla föredrag på hur man skall överleva en zombieapokalyps. Kommer inte ihåg vad han hette men han var en av sommarpratarna på P1 i somras :D
 
Jag övar ibland inför apokalypsen med hjälp av appen "Zombies, run". Första gången jag testade den hade jag så hög puls att jag knappt behövde springa, var totalt livrädd för vad som skulle hända bara jag hörde något svagt morrande i bakgrunden.

Nu är jag betydligt mer luttrad och har lärt mig ungefär hur ofta de attackerar och hur mycket/länge jag behöver öka. Men lite spännande är det fortfarande när jag springer ensam på en helt öde grusväg i skenet av min pannlampa och hör i lurarna "Warning. Zombies detected. Warning. Zombies, 50 meters. *beep beep beep*" (det "beepar" med kortare mellanrum ju närmare de kommer, kan vara ganska stressande ändå). Och så - när jag lyser ut på den öde, mörka åkern invid den öde, mörka grusvägen ser jag.... sådär tio par gula ögon lysa mot mig i en klunga. På ungefär 50 meters avstånd. :eek:

Fast hittills har det bara visat sig vara rådjur. :D
 
Åh, du är verkligen inte ensam! Jag har lagt orimligt mycket tid på att diskutera detta med framförallt en kompis :D bågskytte är definitivt något jag ska lära mig (hon har redan anmält sig till en bågskytteförening), och jag har full koll på vad jag ska göra och var jag ska ta vägen om (när ;)) zombieapokalypsen kommer. Jag har dessutom en hel del utrustning i tjänsten som jag kommer ha nytta av. Jag är sjukt förberedd mentalt :D
 
Så fort jag läser något om zombies (typ att folk förbereder sig för zombieapokalyps) så tänker jag ungefär "Men alltså.. skärp er." :angel: jag har aldrig fattat grejen med zombies, roas inte det minsta av zombiefilmer, har aldrig förstått grejen med att klä ut sig till zombie osv. Jag är mer orolig för att det ska bli ett "vanligt" krig här än vad jag är för att det plötsligt skulle dyka upp en zombie. Kanske är jag bara tråkig :p
 
Du är verkligen inte ensam @Blueberry :D
I mitt förra hus insåg jag att jag inte skulle överleva, dom skulle garanterat ta sig in :o I mitt nuvarande skulle jag klara mig riktigt bra faktiskt. Sen att jag skulle svälta ihjäl ganska snabbt för att min kyl är nästintill tom ganska ofta är en helt annan grej :angel: Men nej, jag har också funderat en hel del på det och tror jag skulle klara mig ganska bra trots allt. :idea:
 
Haha, min kompis har gått på en bågskyttekurs just av den anledningen :D Det roliga var också att instruktören blev väldigt imponerad av hennes teknik och sa typ "ja, men vi du vet väl att det är OS nästa år?" varpå hon svarar "va, nä jag är bara här för att kunna försvara mig mot zombies". Hans min då ska tydligen ha varit oslagbar :D
 
Så fort jag läser något om zombies (typ att folk förbereder sig för zombieapokalyps) så tänker jag ungefär "Men alltså.. skärp er." :angel: jag har aldrig fattat grejen med zombies, roas inte det minsta av zombiefilmer, har aldrig förstått grejen med att klä ut sig till zombie osv.

Jag förstår dig! (Och jag är absolut inte tråkig så det lär inte du heller vara :up: )
 
Efter en diskussion igår var slutsatsen att det är mer realistiskt med ett iLegend scenario är ett zombie scenario. Att något slags apokalyptiskt scenario skulle kunna hända är ju inte helt omöjligt, men det skulle ju kunna orsakats av väldigt skilda grejer.

En av mina vänners hela familj har en väl genomtänkt plan om något sådant skulle hända. Typ alla ska ta sig till en släktings farm, person 1 hämtar hästen, person 2 hämtar mat osv osv. Jag tror att hen bosatte sig med flit i det området i världen som man har tydligen har högst chans att klara sig i om någon större världskatastrof skulle inträffa. Eller så försöker personen bara övertyga sig själv.

Jag känner att jag är på helt fel ställe om något skulle inträffa. Men har lokaliserat stallen så jag kan sno en häst och behåller alla extra mediciner man får slängd efter sig här vid minsta sjukdom :angel:
 
Haha, min kompis har gått på en bågskyttekurs just av den anledningen :D Det roliga var också att instruktören blev väldigt imponerad av hennes teknik och sa typ "ja, men vi du vet väl att det är OS nästa år?" varpå hon svarar "va, nä jag är bara här för att kunna försvara mig mot zombies". Hans min då ska tydligen ha varit oslagbar :D

Hahaha, vad roligt :D
 
Alltså, det här med bågskytte och zombier känns ju aktuellt eftersom det är väldigt svårt att få tag på skjutvapen i Sverige...
Tänker dock åka till XXL och borra mig in i deras vapenrum på direkten när zombierna anfaller ;) Överväger även golfklubbor, det känns som en rimlig grej att effektivt slå zombier i huvudet med. :up:
 
Jag är med, jag har också zombieapokalypsen med mig. När vi flyttade till nya lägenheten (på bottenplan) reagerade jag snabbt på att vi har många stora fönster som egentligen borde förstärkas om det skulle komma zombier (eller inbrottstjuvar, men zombier verkade mer logiskt). När vi fick parkeringsplatsen närmast huset blev jag glad för det är ju bra om vi måste springa till bilen när zombierna kommer... Sedan får vi köra norröver till gubbens familjegård, där kan vi spärra av (den ligger på en halvö) och i princip bli självförsörjande bara vi lär oss odla. När vi är på släktgården och jag behöver gå ut på dass är det inte heller björnarna jag är rädd för (det finns mycket björn där) utan självklart zombierna. Jag sitter inte och lyssnar efter björnar utan efter zombieflås.

Jag tänker mig att det måste bero på något slags behov av att fly från verkligheten. Kanske?
 
Välkommen in i Blåbärets hjärna:
Det finns preppers som förbereder sig på naturkatastrofer, strömavbrott eller inbördeskrig. Jag däremot, jag ligger jävligt långt fram i planeringen för vad jag ska göra om det råkar bli någon slags zombieapokalyps.
För mig känns det nämligen inte helt overkligt att det skulle kunna hända, det finns bergis massor av sjuka biokemiska vapen som kan orsaka zombietillstånd.

Min man är bland annat med i civilförsvarsförbundet och är rätt katastrofpreppig av sig (och tjatar om saker som att vi måste installera en kamin och köpa ett dieselaggregat...) medan jag ENBART kan relatera till att det vore ju bra att ha när zombieapokalypsen bryter ut.

Och jag kan inte skylla allt på the walking dead, de här tankarna har funnits rätt länge. Jag skulle inte påstå att det påverkar mitt vardagsliv eller upptar särskilt stor tankeverksamhet, men när jag snubblade över bågskyttetråden på ungdom och kom ihåg att jag har tänkt börja med bågskytte i flera månader – mest för att det är koolt, men också för att en liiiiten del av mig tänker att det vore ju rätt praktiskt att kunna skjuta pilbåge när zombierna invaderar...

SNÄLLA, säg att jag inte är ensam. :cautious::nailbiting:


Maken och bonusgrabben förberedde sig genom att gå på ett Zombieescapeäventyr:
http://www.bataljevent.se/portfolio-post/zombie-escape/

Bonusgrabben (16) var skraj först och ville avbryta, men enda sättet att avbryta var att gå fram till en zombie och säga "Jag ger upp". Lite förödmjukande :D De båda dog tyvärr så de skulle nog inte klara sig så bra som de trodde i en eventuell apokalyps. ;)


Maken är väldigt nöjd med att vi har skyddsrum på tomten. ;)

Hur som var det visst väldigt roligt och rekommenderas :)
 
Alltså, det här med bågskytte och zombier känns ju aktuellt eftersom det är väldigt svårt att få tag på skjutvapen i Sverige...
Tänker dock åka till XXL och borra mig in i deras vapenrum på direkten när zombierna anfaller ;) Överväger även golfklubbor, det känns som en rimlig grej att effektivt slå zombier i huvudet med. :up:
Dessutom är ju skjutvapen beroende av ammunition, som inte går att återanvända...

Jag kommer hålla hårt i min expander-batong, där har vi ett vapen som kan slå in många zombie-hjärnor! :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp