Är jag den enda som tänker så här? (Ja, det handlar om zombier)

Min man och jag skämtade att vi med senaste regntunnan vi köpte, klarar av att samla upp vatten vid en apokalyps. Vatten, värme och mat måste vi först och främst klara har vi bestämt...
 
Jag har inte hängt med i zombie-svängen, så jag fattar inte riktigt. För att uppdatera mig kikade jag på trailern för Walking Dead säsong 6 (första klippet youtube gav mig) och jag fttar fortfarande inte.

Hur kan kroppar som är typ dekomposterande skelett röra på sig? En del hade ju knappt några muskler kvar, ändå är de typ jättestarka. Förklaras det eller är det bara så?

Varför är de besatta av att äta folk? Om det är kött de är ute efter behöver de ju bara sträcka ut en arm. För de verkar alltid dyka upp i flock, och de visar väl ingen direkt kärlek till varandra.

För övrigt funderar jag väl ibland på hur vi skulle klara oss om en större katastrof eller krig skulle inträffa. Svaret är oftast hyfsat. Vi har egen brunn, generator och vedspis. Jag skulle kanske vilja bunkra ett par 10 kgs påsar ris för att känna mig trygg med att det finns mat. Mjöl och potatis i all ära, men ris är mycket drygare och håller sig bättre.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp